Alla inlägg under februari 2009

Av Stefan Manning - 16 februari 2009 20:48

Läste idag om studenten som klottrat ner en hel tunnelbanevagn och slagit sönder ett fönster i vagnen. Och så kallar den djävla sketungen detta för konst! Det var ett examensjobb!! Jag fattar inte vad som rör sig i skallen på dessa kulturufon. Skall man få göra vad som helst och sedan kalla det för konst. Helt uppenbart att hans föräldrar totalt har misslyckats att uppfostra den ungen. Hoppas han åker på det skadeståndet. Med ränta.

Det som verkligen retar upp mig var när jag såg SVT:s morgonsändning och så sitter det ett gäng idioter (konstkritiker och annat krafs) och försvarar den där AFA-apan! Vart går det här samhället?

Av Stefan Manning - 15 februari 2009 21:44

Idag har jag smugit igång med träningen, ganska försiktigt. Jag öppnade med alpspinning 1 tim 45 min. Ja, det låter mycket, men jag tog det faktiskt djävligt lugnt och lät mig inte ryckas med. Lite senare på eftermiddagen blev det lätt löpning med LEK-gänget.

Vid den obligatoriska middag. Så blev det prisutdelning. Inom LEK har vi haft en liten intern pristävling. Den som vid årets slut har gjort mest träning, räknat i antal minuter, skulle vinna ett pris. Och det var jag som tog hem detta. Priset blev en stor pokal och en flaska öl från dom andra. Livet ärunderbart ibland.

Fast det är en hake. Jag kan inte ta ölen förrän tidigast till helgen, då jag är färdig med min penecillinkur. *suck*

Av Stefan Manning - 14 februari 2009 22:17

Medan jag och Carina avnjöt varmrökt lax med örtsås (*mums filebabba*) så kollade vi in melodifestivalen. Jag kunde konstatera attdet var ett ovanligt bra startfält, denna lörd, till skillnad från förra lördagen. Min absoluta favorit ikväll och som dessutom gick till finalen, var hårdrockarna i H.E.A.T Nu snackar vi musik. Tyvärr gick min andra favorit denna kväll bara till andra chansen. Det var den första låte med Lili & Sussie. Måns låt var inte heller dålig, men jag tycker nog att systrarnas låt var snäppet vassare. Det var mer gung i den.

Nu är det dags att knyta sig. Det skall bli mycket träning imorgon. Det skall bli lite spännade och se hur detta skall avlöpa. Det gäller att ha självdisciplin och inte bröta på utan ta det lugnt och sansat. Men hur lätt är det efter en dryg veckas uppehåll?

Av Stefan Manning - 14 februari 2009 09:06

Så då var jag hos tant doktorn och hon bekräftade det jag redan visste. Jag har åkt på en ganska stöddig urinvägsinfektion. Så nu tas hela vapenarsenalen fram. Jag mumsar numera på antibiotika (vilken högoddsare) och skall göra detta i dagarna 10. De har även tagits odlingar och så vidare. Och även denna gång är inget undantag. Man känner ju av biverkningarna. Trött och hängig, ont i magen, bla, bla, bla...

Lägg på detta ett rejält anfall av träningsabstinens. Jag skall försöka genomföra någon form av träning ändå. Fast då snackar jag inte långpannor på över 20k. Det är ju inte heller någon hit att lägga sig i en simbassäng. Däremot skall jag köra alpspinningarna på söndagarna. Manbehöver ju inte ta i så att man skiter på sig. Näe. Det får bli lite mer slötrampande. Jag tappar väldigt mycket träning inför Skövde 6h, men det är inget att göranågot åt. Bara att gilla läget. Jag skall nog komma på något.

Av Stefan Manning - 11 februari 2009 23:22

Idag har det varit träning med LEK, men jag fick delta på ett begränsat sätt. Jag har varit misstänksam ett tag. Carina hade köpt hem provstickor från Apoteket för att kolla avgöra om urinvägsinfektion föreligger. Och tror Ni inte på fan att den visade att så var fallet. Därför beslöt jag omedelbart att inte springa utan att powerwalka med de andra. Imorgon blir det att ringa till fru doktorn och skaffa antibiotika. Skulle det dra ut på tiden så har jag ett paket liggandes hemma som jag inte använt.

Siv har försett mig med Transbärssaft. Så nu får jag helt enkelt prioritera att jaga ut bacillerna ur snoppen. Jag har som tur var vilat helt och hållet och inte gett mig ut på fysiska aktiviteter sedan ming sjukdom. Nu är det bacill-killing som gäller.

Av Stefan Manning - 10 februari 2009 17:45

Idag var jag på en facklig information om alla nya regler vid uppsägning, A-kassa och hela biddevitten. Mitt intryck av att ha hört A-kasse reglerna var entydigt: "Du är inte värd ett enda piss. Om Du blir arbetlös, skyll Dig själv!" Men jag blev ju uppsagd!!! "Whatever... kan väl inte jag rå för!" Men jag har ju jobbat som en idiot! "Då ja! Men nu är Du ju arbetslös! Djävla loser!". Det är helt uppenbart att dessa regler är skapade av folk som har sitt på det torra. Inget snack om det. Men det är ju samma skit för alla. Nu vet jag vilken verklighet som väntar på mig om jag blir uppsagd och det var bra att få den väckarklockan att ringa nu och inte när man sitter där.


Av Stefan Manning - 9 februari 2009 17:36

Nej, jag heter inte så. Men jag är fortfarande matt efter sjukdomssejouren. Inser att jag skall vila ut det ordentligt innan jag drar på mig bråttomkläder. Så det blir vila idag och imorgon.

Nu skall jag starta en DVD-brasa, dämpa ljuset, lägga mig i soffan och läsa tidningar. Livskvalité? Tja, kanske det...

Av Stefan Manning - 8 februari 2009 22:11

Idag har mitt tålamod satts på stora prov. Jag vaknade upp i morse och kände att jag var inte uppe på 100%. Med stort vemod och inre vrede blev jag tvungen att avboka mitt favvo-spinningspass. Men jag vill inte ta några risker. Sedan har denna dag verkligen krupit fram, ingen träning ingenting. Det var längesedan jag var så här rastlös.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards