Alla inlägg den 2 maj 2009

Av Stefan Manning - 2 maj 2009 15:29

Det går fortfarande bra för våra svenska vänner Mattias och Andreas i Italien. De har precis avverkat sin 14:e dagsetapp, som idag var 69,4 km lång. Totalt har deltagarna avverkat 925,4 mil. Imorgon på den 15:etappen passerar de 100 mil! Dé Ni. Det är vad jag kallar för uthållighet. På den 17:e dagsetappen kommer de till den första gränsövergången. Då lämnar de Italien för att springa in i Österrike. Imponerande.

En annan kul tilldragelse är att idag så startade VM i 24 timmars löpning och Sverige har en landslagstrupp på hela 13 personer!! Inte illa. Efter 5 timmar ligger HenrikOhlson på en 21:a plats! Låter inte märkvärdigt, men han är ca 3,5 km efter ledaren - en ryss, som springer i ett grymt tempo, som jag är ganska övertygad om att det inte kommer att hålla. Det är lång tid kvar och mycket kan hända och kommer att hända. Aurore Byström är just nu bästa svenska dam på en åttonde plats. Idag kommer det att vara mycket att göra.

Av Stefan Manning - 2 maj 2009 15:21

Sov länge idag! Då trivs jag  :-)  Men det hindrade mig inte för att ge mig ut på en löprunda. Idag blev det ett värmelöp bort till Stenkullen med en liten utvidgad sling innan jag vände hemåt igen. Trots värme och annat elände gick det hyfsat bra ändå. Rundan slutade på 13,1 km och klockan stannade på 1:33. Nu har jag duschat och käkat och allt känns bra.

Vi har börjat utrymma arbetsrummet inför kommande tapetsering. Vi har temporärt flyttat ut våra laptops till vardagsrummet. Nu skall bara all annan skit ut från arbetsrummet.

Stackars Carina har åkt på en förkylning igen! Nu ligger Hon däckad i soffan och har tagit två Alvedon. Jag tycker så förbannat synd om Henne. Hon har haft oflyt med dessa förkylningar. Det var ju inte så konstigt att det gick segt för Henne på Valborg och igår när vi kom hem från cykelturen var Hon helt färdig. Idag har vi svaret.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards