Alla inlägg den 1 maj 2009

Av Stefan Manning - 1 maj 2009 22:45

I eftermiddags vart det utepremiär på cykeln. Jag och Carina passade på att i strålande sol cykla vägen till Hennes jobb. På ditvägen cyklade vi banvallen via Gunnilse, Lärje, Angeredsbron, Kärra och slutligen till Selma Lagerlöfs torg. Eter en kort paus så drog vi hemåt. Denna gång gick färden ner mot Stig Center, utmed motorvägen på E6:an (på en cykelbana förstås) över Marieholmsbron, där vi kom precis till en broöppning. Då stoppade jag klocka, precis som vi hade gjort vi andra längre pausar. Vidare genom Gamlestaden, Hjällbo, Gunnilse och banvallen hem. För min del var detta ett mycket lätt pass och et kändes som en dag på jobbet. Carina var lite tröttare.

När vi kom hem tände jag grillen och vi åt lite grillat kött med sallad och majsbröd. Detta sköljdes ner med öl och vin. En god belöning på en bra dag. Jag Känner mig supernöjd med denna första dag i månaden.

Av Stefan Manning - 1 maj 2009 12:25

April månad blev en riktigt bra träningsmånad, fast inte variationsrik. Det har varit löpning för hela slanten. Månadstotalen stannade på 160,17 km och det är jag nöjd med. Totalt blev det 17 löppass på genomsnitt 14,56 km. Valborg avslutades med LEK träning i Lindomeskogarna och en synnerligen god middag. Tyvärr har det inte blivit annan träning. Men idag tänkte jag råda lite bot på det. Jag och Carina skall ut och cykla idag.

Det kommer att bli lite ändrade planer i och med att Mellsta Ultra blev inställd. Jag kommer att köra Hisingen runt på cykel i stället. I år tänkte jag ha lite mer cykelmil i benen inför Vätternrundan än dom 9,1 mil jag hade förra året. I och med det loppet har jag ju passerat den distansen. 

Men på något sätt blev ändå cirklarna rubbade. Maj månad var så perfekt inplanerad, nu känns det mesta ad-hoc. Jag har även noterat att vattentemperaturen har stigit i våra sjöar. Detta kommer att trigga en brottningsmatch med våtdräkten.

Fan! Det finns så mycket jag vill göra men jag kan ju inte vara överallt. Dessutom skall jag köra ett rejält race på hemmaplan, med tapetsering och andra käcka åtgärder i huset för att kunna förbereda en försäljning. Jag har ganska mycket omkring mig med andra ord. Det inser jag nu.

Av Stefan Manning - 1 maj 2009 12:22

Nix, jag skall inte ut och demonstrera. Att demonstrera tycker jag är ganska patetiskt. Spelar ingen roll om det står en massa människor ute på gatorna och gapar. Dom som har fattat beslutet skiter i fullständigt i edt ändå. OK! Första maj är lite speciellt. Då drar ju storpolitikerna ut och pratar skit en stund, sedan återvänder dom in bakom kulisserna - "nöjda med sin insats". Nästa jobbiga bit för dom blir valåret. Då är man åter tvungen att visa sig ute bland vanligt folk och lyssna på sunt förnuft.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards