Direktlänk till inlägg 24 februari 2008

Triumfens dag

Av Stefan Manning - 24 februari 2008 15:06

Denna dag har varit jobbig, men på ett positivt sätt. Dagens huvudattraktion är alpspinningen på LSC, som jag och Carina skall köra. Tyvärr är det sista gången det körs, fast nästa vecka blir det Vasaloppet. Jag gick upp extra tidigt idag. Till och med före Carina!! Åt tidigt frukost och förberedde mig. Idag skulle jag springa bort till Lerums sprortventrum, hoppa upp på cykeln och köra alpspiningen för att sedan springa tillbaka. Och med denna föresats lyckades jag. Löpningen tur och retur bidde totalt 12,73 km, 30,88 km toatlat denna helg och 46,3 km totalt denna vecka. Yeeeeaaahh! Och spinningen körde jag i tufft tempo. Sedvanligt stod jag upp de sista 30 minutrarna, totalt stod jag upp under 50 av de 120 minutrana passet varade. Jag har lite längre tid redovisad, men det beror på att jag tjuvstartade innan passet officiellt började. Carina var med på passet och slet som fan Hon också. Jag är stolt över Henne. Dessutom hade Hon vänligheten att ta med sig en väska med ombyte åt mig. Gulle Dig, Carina! När jag kom hem så hade Hon dessutom lagat en så goooood biff Stroganoff. What a woman!

Men det stora glädjefnattet idag är när jag ställde mig på vågen. 96,3 kg!!! Jag har gått ner 10,2 kg sedan årskiftet och därmed är ett av mina två nyårslöften infriade - att minska minst 10 kg i år. Det andra - att inget löppass skall vara under 5 km, jobbar jag fortfarande på. Men dagens besked på vågen kommer att få mig att gå omkring med ett leende ett bra tag framöver och jag tänker fortsätta med viktminskningen. Nästa mål är att göra sub 30 på BMI och det är nara 4 hg bort och då är jag inte definerad som fet längre :-) Dagens värde innebär ett BMI på 30,1.

Vilken fantastisk dag, motivationen att kämpa på finns nu och har aldrig varit starkare än vad den är nu.

 
 
Ingen bild

Rullrik

26 februari 2008 09:51

Fa-an va' bra jobbat Sinus!
Är inne hos dig och snokar ibland för att få lite inspiration eftersom du är så positiv!
Kämpa på!
/Ulrik

 
Ingen bild

lasse-sct

27 februari 2008 14:14

Starkt jobbat Sinus !
"Berg är till för att flyttas" sjöng man väl på 80-talet eller nåt. Andra väljer att mala ner dem med kraft och viljestyrka.

Hoppas vi ses i Kalmar, jag har inte bestämt mig ännu. Att du ska dit tvivlar jag dock inte på !

//Lasse

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Manning - 10 augusti 2012 10:43

För att fortsätta följa mig. Gå till: http://ultrastefan.wordpress.com   Denna blogg uppdateras inte mer. Bloggen kommer dock att ligga kvar som arkiv. Detta är sista inlägget! ...

Av Stefan Manning - 10 augusti 2012 10:38

Hej kära läsare! Detta blir mitt sista inlägg på Bloggplatsen. Jag har tröttnat lite på denna webbplats och all reklam som skitar ner här. Ni har inte märkt något eftersom jag betalat för att hålla den reklamfri. Men det är ett mörker när man skall...

Av Stefan Manning - 9 augusti 2012 15:47

Nu fick jag tummen ur och besökt tandläkaren. Efter att ha haft lite ont i tänderna under ett par veckor fikc det vara nog. Jag ringde ner till Folktandvården för att boka en tid. Sköterskan som tog emot samtalet frågade om jag kunde vara där inom en...

Av Stefan Manning - 9 augusti 2012 11:38

Onsdag i mitt liv betyder en enda sak - LEK. Dagen då LEK-gänget samlas. Vi tränar lätt och äter en bit mat efteråt. Vi är tre par som gör detta varje onsdag. Nåja. Några gånger har vi fått hoppa över, men de har varit lätt räknade. Igår var det min ...

Av Stefan Manning - 8 augusti 2012 15:04

Nu har jag packat akutväskan om jag skulle behöva åka in till akuten. Vilket kommer att ske nästa hjärtflimmer. Det är inte som en läkares akutväska utan mer grejer som är bra att ha med sig under de långa väntetiderna. A4 kollegieblock, penna, reser...

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards