Alla inlägg den 13 februari 2008

Av Stefan Manning - 13 februari 2008 17:37

Idag kändes det bättre. Dessutom är det ju ett underbart väder ute. Strålande solsken och 7 plusgrader. Eftersom jag sett väderprognosen insåg jag ganska snabbt att denna dag gällde att börja tidigt och sluta tidigt vilket jag gjorde. Prick 15.00 stämplade jag ut och körde hem. Direkt blev det ombyte till löparoutfit och jag drog ut med MP3-spelare och Garmin på en runda. Runda och runda. Det blev en vändpunktsbana. Lerums sportcenter tur och retur. Totalt 13 km och det gick finfint. Det märks mer och mer att träningen ger resultat och jag börjar krypa nedåt i tider och närmar mig min gamla nivå (5.30/km) även om det är en lite bit kvar till dess. Totalt sprang jag i snitt i 6.39 tempo. Inte mycket för världen, men det var inte så länge sedan (vi snackar veckor) då jag snittade mellan 7 och 8 min och då hade jag tagit i. Nu är det tålamod som gäller. Snart så är jag där. Det är felet jag tycker många gör, de är alldeles för otåliga. Saker och ting har sin tid. Man kan skynda på det hela lite, men det går inte att pusha sig igenom.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards