Alla inlägg den 14 januari 2008

Av Stefan Manning - 14 januari 2008 23:14

Idag sov jag länge. Men jag vaknade av att mobilen ringde. Kollade först att det inte var någon från jobbet, i så fall hade den fått ringa vidare. Men det var Robert som ringde. Han berättade att han hade krockat med min bil som han lånade. Det kan inte varit roligt för honom att ringa det samtalet. Men så snart jag fick försäkrat mig om att han eller hans Malin inte var skadade, gick pulsen ner. Det hade varit en krock i ganska låg fart. Det hade tydligen blivit skador på kylaren, så han hade fixat in bilen på en Opel verkstad. Vidare hade han kontaktat mitt försäkringsbolag och anmält skadan, samt fixat en hyrbil. Duktigt pojke. Han tog hand om allt. Bra jobbat och jag blev impad!

Annars startade jag dagen som vanligt med ett rejält simpass. Jag inser med all önskvärd tydlighet att styrketräning är mycket nödvändig. Mina armar känns som hälsenan på en gråsparv. Efter frukosten blev det ett rejält pass i solstolen. Boken blir bara mer och mer spännande. Vi tog senare en powerwalk till San Augustin och Carina smet in hos en svensk hårfrisörska och beställde tid för klippning.

På kvällen lagade Carina till en mycket smarrig entrecote vi hade inhandlat precis innan. Den Kvinnan kan fan i mig laga mat. Och jag kan ju å andra sidan diska. Så till god mat och en flaska rött satte vi oss ned och tittade på idrottsgalan, som sändes på SVT Europa.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards