Alla inlägg den 17 september 2009

Av Stefan Manning - 17 september 2009 19:12

Det var underbrat väder när jag kom hem idag och tänkte ta en liten after work på terassen för att njuta av höstsolen. men säg den glädje som varar. Helt plötsligt flög en polishelikopter fram och tillbaka på låg höjd och störde min frid. Fanskapet gav sig inte av och jag förstod att något var på gång. Snabbt upp till datorn och surfade in på gp.se. Det visade sig att det var en rånarjakt. Två sketungar hade rånat en affär i Sävedalen och dumpat moppen de åkte på strax nedanför där vi bor.

Hoppas polisen fick tag i dom djävlarna och ger dom ett kok stryk från mig. Störa min after work, när man äntligen fick sätta sig ner i lugn och ro.

Av Stefan Manning - 17 september 2009 16:51

Usch. Jag hatar att gå upp tidigt på morgonen, men gör det ändå. Det ger mig tre fördelar. Ett: Jag får gjort en massa på morgonen innan dom andra dyker upp. Två: Jag kna åka hem tidigt och därmed hinna igenom Tingstadstunneln innan den riktiga rusningstrafiken sätter igån. Tre. Ger mig bättre möjligheter att träna innan det blir försent på kvällen. Men hur som helst. Jag hatar att gå upp på morgonen. Det faktumet kvarstår.

Av Stefan Manning - 17 september 2009 07:30

När jag läser om dessa oroligheter runt om i stan blir jag bara förbannad. Nu uttalar sig en fritidsledare i GP och säger att detta är ett rop på hjälp. Så fan heller! Problemet är att dessa misslyckade varelser är lata och inte vill göra något av egen kraft. Man kan inte vänta sig att det skall dimpa ner någon bruksfärdig lösning i knänan på dom.

Har dom den energin att de kan fjutta eld på bilar, så har dom energin att göra något vettigt också. Det handlar om att vilja. Men troligtvis är dessa personer, slashasar som skitit i skolan, har blivit uppdrivna av föräldrar som har noll innanför pannbenet. Man kan inte bara släppa allt och tro att samhället i alla lägen skall rycka in som någon djävla frälsare. man får faktiskt vara god att ta i själv också.

Jag har noll i empati och förståelse för dessa bottenskrap. Och jag tycker att man skall låta föräldrarna bli skadeståndsskyldiga för det som deras omyndiga sketungar ställer till med. Då skulle det nog bli lite mer pli på dom.

Vanligt folk skall inte behöva tycka synd om dessa. Dom får precis som andra lära sig att hålla sig innanför ramarna och gilla läget. Tidningarna använder ord som pojkar, flickor, tonåringar för att framhäva att dom är så unga och på så sätt skall man enligt god svensk sed tycka synd om dessa "offer". Använd istället uttrycket personer. Är man kompetent till att ställa till med djävelskap och medveten om det (eftersom man smiter undan och därmed vet att det är fel), då är man fan i mej kompetent att stå för det man har gjort också.

Det som skrämmer mig mest med detta är att det finns människor som försvarar detta beteende

Av Stefan Manning - 17 september 2009 07:09

Åter ny dag på jobbet. Det var lite segt att kliva upp idag. Jag måste sovit riktigt hårt i natt. Även kroppen känns lite seg. Gårdagens ynka 11 km pass sitter fortfarande i. Det tyder på att man får ta det lilla lugna och inte dra på för hårt. Men jag är djävligt frestad.

Igår kväll var det lite svordomar. Jag fick lite problem med Garminen och importen till program som Sporttracks. Men efter ett par downloads så hoppas jag att detta fixar till sig. Bland annat har klockan tappat menyerna och jag kan stirra på tomma menyer. Det har tvingat mig till en återstälnning av klockuslingen. Men jag hoppas att detta problem är borta nu, när jag har laddat ner ny mjukvara till klockan.

Annars är jag mycket nöjd med den. Framför allt är funktionerna att få över innehållet i klockan via ANT-funktionen guld. Är datorn på slagen och ANT-USB stickan sitter pluggad i datorn, så räcker det att jag kommer in i rummet så drar överföringen igång. Däremot är det ett extra manuellt handgrepp för att få in datat i Sporttracks och på Funbeat. Trots det är det en klar förbättring mot vad det var förut.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards