Direktlänk till inlägg 17 september 2009

Sketungar

Av Stefan Manning - 17 september 2009 07:30

När jag läser om dessa oroligheter runt om i stan blir jag bara förbannad. Nu uttalar sig en fritidsledare i GP och säger att detta är ett rop på hjälp. Så fan heller! Problemet är att dessa misslyckade varelser är lata och inte vill göra något av egen kraft. Man kan inte vänta sig att det skall dimpa ner någon bruksfärdig lösning i knänan på dom.

Har dom den energin att de kan fjutta eld på bilar, så har dom energin att göra något vettigt också. Det handlar om att vilja. Men troligtvis är dessa personer, slashasar som skitit i skolan, har blivit uppdrivna av föräldrar som har noll innanför pannbenet. Man kan inte bara släppa allt och tro att samhället i alla lägen skall rycka in som någon djävla frälsare. man får faktiskt vara god att ta i själv också.

Jag har noll i empati och förståelse för dessa bottenskrap. Och jag tycker att man skall låta föräldrarna bli skadeståndsskyldiga för det som deras omyndiga sketungar ställer till med. Då skulle det nog bli lite mer pli på dom.

Vanligt folk skall inte behöva tycka synd om dessa. Dom får precis som andra lära sig att hålla sig innanför ramarna och gilla läget. Tidningarna använder ord som pojkar, flickor, tonåringar för att framhäva att dom är så unga och på så sätt skall man enligt god svensk sed tycka synd om dessa "offer". Använd istället uttrycket personer. Är man kompetent till att ställa till med djävelskap och medveten om det (eftersom man smiter undan och därmed vet att det är fel), då är man fan i mej kompetent att stå för det man har gjort också.

Det som skrämmer mig mest med detta är att det finns människor som försvarar detta beteende

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Manning - 10 augusti 2012 10:43

För att fortsätta följa mig. Gå till: http://ultrastefan.wordpress.com   Denna blogg uppdateras inte mer. Bloggen kommer dock att ligga kvar som arkiv. Detta är sista inlägget! ...

Av Stefan Manning - 10 augusti 2012 10:38

Hej kära läsare! Detta blir mitt sista inlägg på Bloggplatsen. Jag har tröttnat lite på denna webbplats och all reklam som skitar ner här. Ni har inte märkt något eftersom jag betalat för att hålla den reklamfri. Men det är ett mörker när man skall...

Av Stefan Manning - 9 augusti 2012 15:47

Nu fick jag tummen ur och besökt tandläkaren. Efter att ha haft lite ont i tänderna under ett par veckor fikc det vara nog. Jag ringde ner till Folktandvården för att boka en tid. Sköterskan som tog emot samtalet frågade om jag kunde vara där inom en...

Av Stefan Manning - 9 augusti 2012 11:38

Onsdag i mitt liv betyder en enda sak - LEK. Dagen då LEK-gänget samlas. Vi tränar lätt och äter en bit mat efteråt. Vi är tre par som gör detta varje onsdag. Nåja. Några gånger har vi fått hoppa över, men de har varit lätt räknade. Igår var det min ...

Av Stefan Manning - 8 augusti 2012 15:04

Nu har jag packat akutväskan om jag skulle behöva åka in till akuten. Vilket kommer att ske nästa hjärtflimmer. Det är inte som en läkares akutväska utan mer grejer som är bra att ha med sig under de långa väntetiderna. A4 kollegieblock, penna, reser...

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards