Alla inlägg den 7 januari 2011

Av Stefan Manning - 7 januari 2011 22:51

Ikväll efter löpningen åt jag re ägg och två knäcke Wasa Sport med en skiva ost på. Sedan satte jag mig i soffan för att titta lite på TV. Jag kände bara hur jag så där sakta gled in i ett halvvaket tillstånd. Jag låg och halvblundade, men hörde ända alla ljud. Då började jag att känna mig avslappnad. En riktigt behaglig och go känsla.

Av Stefan Manning - 7 januari 2011 19:47

Nu har jag varit ute på lite kvällslöpning för att fira min ledighet. Jag kände mig varm och avslappnad inombords. Avsikten med löpturen var att varva ner från jobbstressen.

Det blev löpning på is denna gång. Men det var inga problem med icebugs. Min nya Led Lenser gjorde ett bra jobb uppe vid Humlebadet. Trots att pannlampan fick ligga påslagen första natten och då brann den i ca 14 timmar. Nu slog jag på lampan igen när jag sprang ut och det var fortfarande bra kräm i lyktan.

Själva löpningen var is så där. Det går inte så fort på isen. Stundtals var det också fråga om ren snöpulsning uppe vid Humlebadet. Men det blev till slut 11,2 km i ett snittempo på 6:45.

Nu väntar tre veckor utan jobb och med förhoppningsvis mycket träning. Om några dagar blir det löpning i kortbrallor. Underbart!

Av Stefan Manning - 7 januari 2011 16:41

Nu har jag stämplat ut och kommer inte att stämpla in igen förrän den siste januari. Tre veckor som garanterat inte kommer att ha någon som helst koppling till jobb. Dessa tre veckor skall ägnas åt återhämtning från en fasansfull jobbhöst. Prioriterade aktiviteter kommer att bli sömn och träning.

Tyngdpunkten i dessa tre veckor blir två veckor i San Augustin där jag skall springa en marathon. Jag skall även tag tag i min viktminskning och få lite lugn och ro till detta.

Ni anar inte hur mycket jag har vämntat på detta ögonblick. Jag skall förvalta dessa tre veckor mycket noggrant

Av Stefan Manning - 7 januari 2011 06:54

Jaha, då var man där. Fredag den 7 januari. Detta blir min näst sista arbetsdag denna månad. Nästa gång jag tittar in på jobbet är den 31 januari. Snart väntar treveckors ledighet med resa till vramare breddgrader.

Min ledighet kommer att vara 1000% garanterat jobbfri. För mig är denna ledighet mitt andningshål, från ett jobb som gjort sitt bästa för att ta knäcken på mig.För jag tänker inte sticka under stolen med att jag är milt uttryckt rejält sliten.

Jag har även synnerligen starka funderingar på att lämna min privata mobiltelefon hemma också. Varför skall jag ta med denna elektroniska fotboja på min semster? Min ledighet är en ren mental återhämtning och jag undrar lite pessimistiskt om tre veckor kommer att räcka till för detta. Men tre veckor är bättre än noll.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards