Alla inlägg den 22 januari 2011

Av Stefan Manning - 22 januari 2011 19:45

Vi hade telefonkontakt med Jan Paraniak. Det visade sig att han och några till satt på en restaurang inte långt från vårt hotell, så vi begav oss dit. På vägen mötte vi Gunilla Franzen som lotsade oss till stället där paret Paraniak satt. Det var ett helt gäng av gamla marathonrävar som satt där. Och det visade sig ganska snart att de bodde på samma hotell som mig och Carina. Vilket sammanträffande.

Av Stefan Manning - 22 januari 2011 19:45

Vi tog bussen in till Las Palmas. Det funkade klockrent. Bra bussar med air conditioning. Resan kostade 10,60 € för oss båda – ca 90 spänn. Helt OK. Resan tog ca 45 minuter och vi klev av vid San Telmo parken. Det var bara ett stenkast från nummerlappsutdelningen och starten.

Jag trodde nog inte det skulle vara så märkvärdigt. Men icke. Det var fullt ös där och man kunde handla prylar etc. En klar positiv överraskning. Därefter startade vi vandringen till vårt hotell som låg nästan 4 km bort. Det tog en stund men vi hade ju mycket att se på där vi vandrade fram. Väl framme checkade vi in och tog sedan en bit mat som vi smälte på hotellsängen. Jag fick behålla det också. Det verkade ju bra inför morgondagen.

Av Stefan Manning - 22 januari 2011 10:27

Det känns lite bättre idag, men fortfarande darrigt. Och det är fortfarande inte självklart med att starta imorgon. Jag kämpar för det vildaste att det skall bli en realitet.

Hur som helst jag skall äta lite frukost, duscha och fräscha till mig. Sedan tar vi bussen till Las Palmas vid lunchtid.

Jag kommer att fatta beslut imorgon bitti hur det blir. Starten går klockan 09.00

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards