Alla inlägg den 9 juli 2011

Av Stefan Manning - 9 juli 2011 17:27

Det blev ett riktigt fint långpass idag. Och varmt var det också, termometern visade 26,3 grader när jag kom hem.

Jag förberedde mig noga och såg till att ha rejält med Perpeteum med mig ut. Jag hade två rör med tabletter också, för att ha i reserv. Salttabletterna var med. Dessutom tog jag med mig bankkort, körtkort, västtrafikkort, 300 spänn i kontanter och telefonen.

Färden gick från Partille upp till Vallhamra. Därifrån över till Skatås. Från Skatås ner till Munkebäcksvägen, via Liseberg och Korsvägen. Från Korsvägen bar det uppför Eklandagatan till Johanneberg. Förbi Mossens idrottsplats över Guldheden och ner till Sahlgrenska. Från Sahgrenska tog jag mig in i Vitsippedalen och sprang genom Botaniska Trädgården och kom fram till Margeretebergsgatan i Slottskogen. Därifrån följde jag sedan Göteborgsvarvsbanan genom Majorna över Älvsborgsbron, men fortsatte upp till Biskopsgården. Jag sprang hela Sommarvädersgatan fram till Gamla Björlandavägen som jag följde ner till Bakaplan. Jag sprang via Brunnsbo över E6 till Ringön och korsade älven på Marieholmsbron. Väl på fastlandet sprang jag vidare mot Gamlestaden, följde Artellerigatan fram till Kviberg, där jag vek av ner mot SÄvenäs och sprang utmed Säveån hem till Partille.

Totalt blev det 43,52 km av diskades av på 5:47. Jag tog ett par stopp under löpningen. Då stannade jag klockan. Bland annat stannade jag och köpte korv med bröd och cola i kiosken på Munkebäcksgatan. Sedan stannade jag vid kiosken precis innan Säldammsbacken och köpte en mjukglass. Underbart med lite kallt i kroppen. Nästa stopp var vid macken där Sommarvädersgatan började. Där köpte jag cola och drickyoughurt. Jag passade även på att besöka toan där. Sista stoppet blev vid Shellmacken i Partille. Då hade jag sprungit exakt 24 km.

En bra runda, men den gick tyvärr lite för fort. Jag hade marathonpassering på TEC på ca 6:10. Nu passerade jag på 5:35. jag skulle faktiskt velat ligga på 6 timmar. oRsaken är att jag måste ha krafter efter marathondistansen också. Och det var lite grann syftet med denna långpanna, att komma ner i fart och pausa och gå emellan. Men jag ser en förbättringspotential här, även om det blivit bättre än förut.

Jag stod i valet och kvalet att fortsätta 7 km till och nå 50 km, men struntade i detta då jag insåg att desa 7 kilmetrar skulle varken från eller till. Jag skall ju köra ultraintervaller nästa helg, så av den anledningen behöver jag ju inte köra slut på mig.

Jag är mycket nöjd med dagens övning. Nu skall jag starx dra ner till butiken och köpa mig en öl. Det har jag faktiskt förtjänat idag.

Av Stefan Manning - 9 juli 2011 08:04

Äntligen helg och vädret ser ut att vara riktigt bra. Nu skall jag äta lit frukost och sedan skall jag börja göra mig iordning för lite spring. Men jag är grymt kaffesugen nu.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards