Direktlänk till inlägg 26 april 2012

Transportlöpning till jobbet

Av Stefan Manning - 26 april 2012 10:42

Så var det dags för en transportlöpning igen. Det var ett tag sedan och jag hade saknat det. Dagen till ära så invigde jag dels min nya tröja jag fick av LEK-gänget igår. Den skulle visa sig vara guld att ha på sig denna morgon. Dels så provade jag min nya Salomonrygga med de nya flaskhållarna på framsidan. De visade sig fungera riktigt bra. Jag kan inte annat säga att jag är riktigt nöjd med mina nyförvärv.

Däremot var löpningen ingen större höjdare. Det var en ganska seg historia. Jag kände mig ganska stel, men det gick ända att springa på hyfsat de 23,6 kilometrarna. Jag hade ingen jacka på mig, utan sprang i långa kompressionstight från 2XU, på överkroppen hade jag en långärmad crafttröja med vindpanel och ovanpå det den nya tröjan jag fick av mina LEK-kamrater. Den var perfekt och värmde över ryggslutet. Vädret var OK. 8 plusgrader på morgon när jag startade (04:35) och en svag vind. Vid 11 km kom en lättare regnskur, men det fanns ingen anledning att plocka på skaljackan. men det var bara att mala på.. Jag tog vätska regelbundet som vanligt. Vid ca 2,5 km kvar kom ytterligare en regnskur, men den störde inte så mycket den heller.

Dagens pass blev 23,6 km och nu har jag passerat 1200 km.

Nu blir det vila fram till lördag då jag skall springa Lerumsloppet. Jag springer hemifrån till Bagges tORG I LERUM (12 KM), springer loppet (10 km) och sedan hem igen. det blir ett bra pass.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Manning - 10 augusti 2012 10:43

För att fortsätta följa mig. Gå till: http://ultrastefan.wordpress.com   Denna blogg uppdateras inte mer. Bloggen kommer dock att ligga kvar som arkiv. Detta är sista inlägget! ...

Av Stefan Manning - 10 augusti 2012 10:38

Hej kära läsare! Detta blir mitt sista inlägg på Bloggplatsen. Jag har tröttnat lite på denna webbplats och all reklam som skitar ner här. Ni har inte märkt något eftersom jag betalat för att hålla den reklamfri. Men det är ett mörker när man skall...

Av Stefan Manning - 9 augusti 2012 15:47

Nu fick jag tummen ur och besökt tandläkaren. Efter att ha haft lite ont i tänderna under ett par veckor fikc det vara nog. Jag ringde ner till Folktandvården för att boka en tid. Sköterskan som tog emot samtalet frågade om jag kunde vara där inom en...

Av Stefan Manning - 9 augusti 2012 11:38

Onsdag i mitt liv betyder en enda sak - LEK. Dagen då LEK-gänget samlas. Vi tränar lätt och äter en bit mat efteråt. Vi är tre par som gör detta varje onsdag. Nåja. Några gånger har vi fått hoppa över, men de har varit lätt räknade. Igår var det min ...

Av Stefan Manning - 8 augusti 2012 15:04

Nu har jag packat akutväskan om jag skulle behöva åka in till akuten. Vilket kommer att ske nästa hjärtflimmer. Det är inte som en läkares akutväska utan mer grejer som är bra att ha med sig under de långa väntetiderna. A4 kollegieblock, penna, reser...

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards