Alla inlägg under januari 2012

Av Stefan Manning - 31 januari 2012 09:55

Även denna dag är jag ledig. Jag måste hålla nivån i kompbanken nere. Dagen skall ägnas åt vila, fast ikväll skall det bli min vecko seojour med LEK. Då tänkte jag klippa i alla fall 5 km och passera 310 km, vilket innebär att jag snittat 10 km om dagen under januari. En sådan tufgf öppning på ett år har jag aldrig gjort förut.

Men vill man till Badwater, så får man betala priset.

Av Stefan Manning - 30 januari 2012 22:38

Nu har jag varit på Park Avenue i Göteborg och lyssnat på ett föredrag med Unionen, som handlar om pensioner för 55-plussare. Det där börjar ju närma sig med stormsteg.

Av Stefan Manning - 30 januari 2012 14:58

Jag var på förmiddagen nere och köpte en långärmad funktionströja med ny teknologi, där man hade smält in keramikmaterial i tyget. Detta gör att värmen reflekteras och fungerar som en infravärmare. Och till min förvåning funkade den faktiskt riktigt bra. Den enda nackedelen avra att jag fick skav på börstvårtorna. Jag får väl träna upp bröstmuskulaturen så jag slippe de där satans hängpattarna.

Som grädde på moset passerade jag 300 km idag.

Av Stefan Manning - 30 januari 2012 09:23

Skönt att vakna upp och vara ledig idag. Jag skall försöka klämma det återstående 7 kilometrarna som fattas till 300 kilometer idag, lite senare på dagen. Först skall jag ner till Kyrktorget och kolla in det där nya värmeplagget. Eventuellt blir det affär och då skall den provas omdelbart.

Annars skall jag borra lite i en ny hemsida.

Av Stefan Manning - 29 januari 2012 20:21

Känner mig riktigt seg nu på kvällskvisten, men behagligt seg. Jag fick ett tips av Kari Martens om ett plagg som värmer och tillverkas av ett företag som heter Back On Track. Detta företag har mest tillverkat saker till hästar, som filtar etc. Nu har jag luskat ut att det finns en återförsäljare på Kyrktorget i Partille. Så imorgon är det jag som tågar ner dit.

Plagget skall innehålla keramiskt materiel och därmed hålla värmen. Enligt Kari skall denna typ av plagg fungera som en infravärmare. Måste bara undersökas.

Av Stefan Manning - 29 januari 2012 17:06

Det blev en kylslagen långpanna trots att det inte var särskilt kallt eller blåste speciellt mycket. Jag höll mig till Kåhögsrundan, som jag tog över extraslingan i Kåhög. Sedan drog jag ner till centrala Partille och vände upp. Jag körde denna slinga i tre varv. Fast det andra varvet töjde jag ytterligare en bit ner mot Jetmacken i Lexby, där ja vek av och sedan tog vägen tillbaka.

Det kändes väl ganska bra. Det var hyfsat bra sandat ute även om det fanns några halkiga partier. Det var trots detta inga större problem att springa. Den sista milen blev väldigt seg, då jag började bli kall om benen och stelna till. Men så brukar ju det vara, så det var ju inget nytt. Totalt fick jag ändå ihop 31,67 km, vilket jag är nöjd med.

När jag kom hem stod jag och duschade länge och varmt. Så underbart. Jag ville inte gå ut ur duschen. Allt ihopa avslutades med en portion av Carinas supergoda korv stroganoff som sköljdes ner med en välförtjänt öl. Nu känner jag mig uppriktigt talat lite slö, men det kommer att bli en mysig söndag att slappa sig igenom.

Av Stefan Manning - 29 januari 2012 10:55

Sovit som en stock i natt. Himla skönt. Vaknade till vd 9-tiden och låg kvar i sängen och drog mig. Jag passade även på att läsa ut Mackans löparbok - riktgigt bra förresten, läs den om Ni inte har gjort det. Jag kan inte minnas hur länge sedan det var när jag låg kvar i sängen och läste innan jag gick upp. Det gjorde jag ofta när jag var grabb.

Nu har jag precis fått i mig två koppar kaffe och en banan. Sakta håller löparkläderna på att placera sig på kroppen. Nu skall det springas. Mmmmm....

Av Stefan Manning - 28 januari 2012 22:00

Som återhämtning till dagens löpning, bakade jag en pizza idag. En bit av den och en liten Carlsberg fick bli dagens belöning och laddning inför morgondagen. Nu skall jag se på sista avsnittet av Boardwalk empire. En av de bättre serierna som visas just nu.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards