Alla inlägg den 24 mars 2012

Av Stefan Manning - 24 mars 2012 20:17

Jag och Carina var nere på Allum. Jag skulle kolla in lite ryggor från Salomon, som Intersport skulle sälja enligt Salomons hemsida. Men inte fan fanns det något där. Vi var även inne på Stadium och tittade.

Jag kan bara konstatera att dessa butiker inte håller klass längre. De är mer modebutiker än sportbutiker. Mest märks det på Stadium. Eller också är det så att den utrustning jag behöver och använder är så nischad att det inte ingår i deras sortiment.

Förr i tiden var det alltid en höjdpunkt att kliva in i dessa butiker, men så är det inte. Däremot tror jag att den vanlige motionären och den som vill komma igång med någon form av träning, säkert hittar en del där. Förr kunde jag tillbringa minst en timme inne i dessa butiker. Nu klaras dom av på mindre än 5 minuter.

Men hur som helst störde det mig att det inte fanns Salomonryggor, trots att Salomon pekat ut don som en "Salomon reatailer".

Av Stefan Manning - 24 mars 2012 10:22

Att sitta med en kopp nybryggt kaffe, gjort på nymalda bönor en solig lördag förmiddag efter en natts god sömn. Det är livet det. Senare kommer dagen att fulländas med ett kortare löppass upp till Humlebadet.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards