Alla inlägg den 27 mars 2009

Av Stefan Manning - 27 mars 2009 20:26

Imorgon skall jag gå upp före tuppen. Jag skall göra mig iordning för att dra till Lerums sportcentrum och kl 07:00 går starten för Spinn Of Hope. Detta är en 12 timmars spinning till förmån för barncancerfonden. Jag skall köra solo i 12 timmar, men mina vänner i Efterkälken har bildat ett lag som skall hålla igång en cykel. Det skall som vanligt bli himla kul att få vara med på en sådan här happening.

För första gången skall vi vara uppkopplade 3 timmar mot webben och köra tillsammans med 25 andra ställen runt om i landet. Riktigt häftigt! Ni kan läsa mer på www.spinofhope.se

Nu har jag packat ihop mina prylar. Det blir lite extra att ha med sig när man skall sitta länge på cykeln.

Av Stefan Manning - 27 mars 2009 08:18

Jag tror inte på mycket egentligen. Absolut ingen religion. Jag anser att människans värsta fiende är just religionen. Jag tror inte på ockulsta saker eller liknande. Men är det något jag tror på så är det Murphys lag och den tror jag stenhårt på. För den oinvigde så går Murphys lag även under namnet Lagen om alltings djävlighet och en av dess grunddeviser är - "Allting som kan djävlas, gör det". 

I onsdags ringde till Robert på Shellmacken för att få en tid för att lägga på sommardäcken. Jag har inte lust att köra dubbat längre. Vi kom överens om fredag morgon. Nu när jag vaknade i morse och tittade ut, så var det vitt på marken. Det hade kommit en rejäl omgång snö. Någon minut efter, ringde Robert från Shell och tyckte lätt garvande att vi flyttar denna aktivitet till söndag istället. Och det kunde jag inte argumentera emot och så fick det bli.

Murphys lag är helt klockren.

Men vad är det med O'Toole då? Jo, ser Ni! Han tyckte att Murphy var en optimist!

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards