Alla inlägg den 30 juli 2009

Av Stefan Manning - 30 juli 2009 23:07

Så där ja! Nu kan man åter gå in på min hemsida. Systersonen har väl gett servern en spark i röven så att den hoppade igång. tack för det kära systerson! Är Ni nyfikna så gå in på:

http://www.manning.nu/stefan/

Skall bli intressant se hur den ter sig ut efter min kurs.

Av Stefan Manning - 30 juli 2009 22:37

Nu har jag och Carina kikat på en bra film - Motsånd med Daniel Craig - kolla in den. Sann historia och hela kitet. Välgjord. Och nu tar jag mig ett snabbsvep över mina stamställen på Internet.

Men känslan som tar överhande är känslan att vara nöjd med sig själv och få inspirationen tillbaka. Så egentligen sitter jag här och drar upp lite fälttågsplaner inför 2010. Det finns så mycket jag skulle vilja göra men PTJ (Pengar Tid Jobb) bjuder hårdnackat motstånd. Jag kanske också skall starta en motsåndsrörelse för att besegra PTJ.

Av Stefan Manning - 30 juli 2009 17:18

Jösses! Efter väl förättat träningsvärv idag, inföll senare den stora slapparedagen. Jag skulle kolla in en karta över Kåsjön-Skatås som fanns tryck i en informationsfolder och somande som en stock i soffan. När jag vaknade upp en halvtimma senare, hittade jag Carina på andra våningen som låg och snusade på sin luftmadrass. Det är så här det skall vara när man är ledig. Att få unna sig den där lilla luren mitt på dagen. Himla skönt är det i alla fall.

Av Stefan Manning - 30 juli 2009 14:45

Jag har fått en inbujdan till Prinsens Minne i Halmstad. En stilla halvmara, som enligt vittnesmål skall vara en väldigt vacker sådan. Den har länge stått på min to-do-list. Nu skall den äntligen bli av. Synd att jag inte är snabb. Men med veckans träningsdos, borde den inte bli något problem att avverka inom tre timmar.

Av Stefan Manning - 30 juli 2009 14:18

Jepps! Där satt den. Nu har jag varit ute i ösregnet och fyllt upp lucka till 100 km denna månad. Jag avverkade denna runda tillsammans med Carina och körde bakåtintervaller. Riktigt hårda sådana. Tjocka jag var nere i 4:45 tempo. Idag tog jag verklige i och gav allt på dessa ruscher. Jag hade bara gett mig fan på att jag skulle ta distansen och det gjorde jag. Dasgens runda mätte 8,21 och totalt har jag denna månad fått ihop 100,25 km. Jag har sedan den 25:e sprungit totalt 63,25 km. Det var länge sedan jag hade en sådan veckodos.

Nu sitter jag här och är grymt nöjd med mig själv. Jag känner att min gamla uthållighet börjar återvända, men snabbheten finns där inte än. Men å andra sidan fanns den där inte förut heller. Men nöjd och glad är jag ändå. Det är huvudsaken. Ett par dagars vila väntar nu.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards