Alla inlägg den 28 juli 2009

Av Stefan Manning - 28 juli 2009 23:30

Dagen avslutades med LEK i Lindomeskogarna. Ava hade fått på sig ett sådant där par med tå-skor. Ja, just det! Tå-skor. Hon tycker dom ät gôrsköna att springa i. Fast jag är nog inte lika övertygad som hon är. Hur som helst så kände jag av min 13 km löpning från i förmiddags och stånkandes fick jag försöka hänga på henne när hon lekte gassell i Lindomeskogarna med sina gummitossingar, Det blev några stånkepauser och gånginslag. När jag springer inne i skogen (vackert i sig) längtar jag alltid infernaliskt efter att få beträda asfalt igen.

Planen var att beta av minst 5 k. Nu blev det 6,32 och totalt är jag uppe i 78,48. 21,52 km kvar. Det borde ju gå om jag delar upp det på två pass.

Av Stefan Manning - 28 juli 2009 17:36

Fick ett meddelande idag om att en kollega i England har blivit uppsagd tillsammans med två andra. Lågkonjunkturens lieblad sveper över hela Europa fortfarande och fick sig ett litet mellanmål i England. Tyvärr kommer den uppsägningen att ställa till det för min grupp här hemma i Svedala...

Av Stefan Manning - 28 juli 2009 11:58

Fick ett meddelande från Mikael i Japan. Han är i Kochi på den japanska ön Shikoku. Han skall nu försöka boka om sin resa och komma hem igen. Klokt beslut, man skall inte pusha sig med trasigt knä.

Av Stefan Manning - 28 juli 2009 11:50

Vaknade av att en jädrans sol lyste rätt i ansiktet på mig. Hoppade upp och gjorde iordning lite kaffe. Sedan blev det att ta på sig bråttomkläder och ge sig ut att springa. jag har räknat ut att jag har en möjlighet att få ihop 100 km denna månad. Om jag kutar minst 12 km nu och senare ikväll, minst 5 km med LEK. Dår har jag 23-24 km kvar och det är ju hanterbart.Förmiddagens runda stannade på 13,33 km och jag har nu en total på 72,16 km denna månad. Med 5 k i kväll så ser det ganska bra ut. Då kan jag ta en vilodag imorgon och sedan den 30:e och 31:a köra drygt 11 km båda dagarna och sedan är jag i hamn utan att ha tagit i så jag skitit på mig.

Gillar när oddsen är på min sida.

Nu skall jag duscha och käka lite, så är man som en ny människa igen.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards