Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Stefan Manning - 8 januari 2010 22:00

Idag låg det minsann grejer i brevlådan. I litet paket med bläckpatroner till skrivaren och inte minst ett paket innehållandes en styck airtrim. Denna lilla andningsventilation lär ju komma bra till pass i dessa kyliga dagar. Jag hade tänkt mig en lite invigningstur imorgon. Det blir även icebugs.

Enligt GP skall kylan hålla i sig två veckor till, så det är väl lika bra att vänja sig. En annan bra orsak att ge sig ut och springa imorgon är att jag kan lyssna vidare på min spännade bok. Dan Browns - Den förlorade symbolen. Stegmålet är uppnått. 11350 steg. Jag kan krypa till kojs nöjd och belåten. Dessutom är det helg. Jippiii!

Av Stefan Manning - 8 januari 2010 15:24

Idag är det Elvis Presleys födelsedag. Dom som fortfarande tror att han lever, kunna ju sända ett grattis till honom.

Av Stefan Manning - 8 januari 2010 14:53

Idag, på lunchen,  har jag varit med som stöd för en kollega som skulle köpa sig en dator. Hur mycket stödet skall räknas som vet jag inte, eftersom man som konsument idag ställs inför fullbordat faktum. Det enda Du kan välja på är ju internminne och hårddisk. Windows åker Du på vare sig Du vill eller inte. Så är det med den valfriheten....

Av Stefan Manning - 8 januari 2010 07:00

En av dagens högtidsstunder nu för tiden. Frukosten. Den skall jag nu inta. Två päron och en fullkornsmacka.

Strax innan jul gick mina brallor sönder. Eftersom jag har svällt den sista tiden, så hittade jag ett par jeans som jag med lite arbete kom in i. Jag har bestämt mig för att inte köpa nya brallor förrän jag kommit ner i vikt. Så det får bli dessa jeans. Redan nu kan jag säga att det sitter inte lika taight som för en vecka sedan. Dessa jeans, har jag insett, kommer att bli en bra måttståck på hur viktminskningen, kommer att framskrida. He-he...

Av Stefan Manning - 8 januari 2010 06:56

Nu var det kalltt på morgonen. -14,5 grader. Ja, ja nu kommer kantesvensken och säger att hos mig var det minsann -20 grader. Faktum är att jag skiter fullständigt i det. Jag hade -14,5 och jag tyckte det var kallt och besvärligt. Så janteflanar göre sig icke besvär.

År 2010 skall ju vara arbetsgivarnas år. Det är året då nästan alla röda dagar infaller på en helg. Vi kommer alltså ha maximalt med arbetsdagar. Bläää...

Men skit i det. Nu skall vi tänka positivt. Idag när fabriksvisslan ljuder så har vi betat av den första veckan. Sakta men säkert tar vi veckorna, en efter en...

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards