Alla inlägg den 7 juli 2011

Av Stefan Manning - 7 juli 2011 19:42

Nu har jag anmält mig till Bisletts 24 timmars lopp. För tredje gången skall jag tillbaka till kulverten under Bislett och springa. Denna gång är banan inbyggd och man slipper springa i minusgrader. Jag ser verkligen fram emot detta. Skall jag nå mitt yttersta mål för 24 timmars - att passera 100 miles (160,9 km)?

Av Stefan Manning - 7 juli 2011 08:29

Och så bidde det en transportlöpning till jobbet idag. Vädret var kanon. Det var vindstilla och 16 grader när jag stack iväg hemifrån ca kvart över fem i morse. På ett sätt är det synd att jag hatar att gå upp tidigt (läs att inte vakna av mig själv), när det är så fint på morgonen. Ett litet moment 22.

Veckans dos av löpning och lördagens mara satt i, men det gick ändå förvånansvärt enkelt att springa. Jag var bara ett par minuter långsammare än vad jag brukar vara. tack vare min vätskerygga och att jag dricker regelbundet - varje kilometer - så har jag upptäckt att det går bra att köra på så här. detta i kombination med att inte tokrusa, utan springa lugnt, fint och bekvämt. Denna vecka har också varit en bra övning i återhämtning, något jag kan komma att få nytta av under mina ultraintervaller nästa helg. Men jag kan i alla fall lägg ytterligare 23,1 km till handlingarna. Nu blir det vila fram till lördag.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards