Alla inlägg den 4 februari 2012

Av Stefan Manning - 4 februari 2012 23:00

Innan jag går till sängs så skickar jag en tanke och ett postumt grattis till min kära mor, som skulle fyllt 91 år i år om hon hade levat. Grattis på födelsedagen, morsan...

Av Stefan Manning - 4 februari 2012 22:01

Den första omgången av melodifestivalen kan ju inte sägas ha högt underhållningsvärde. Alternativet var att kolla in stereoidpumpade och inoljade typer som skall djävlas med blåbär. Det enda som jag tycker var bra, var countrytjejerna och hårdrockarna. Afrodite och den där tjejen som sjung sist, var hyfsade. Men den där Torsten Flink. Vilket djävla skämt! En riktig pajas som försöker bli 2010-talets Kenta. Patetiskt. Dessutom hade tönten inte råd med att ha ett par skor på fötterna.

Nästa vecka kan omöjligen bli sämre.

Av Stefan Manning - 4 februari 2012 18:34

Strax skall jag pallra mig ut i köket och tillverka en hemmabakad pizza. Den blir inte lika fet och kaloririk som en köpepizza, men ger ändå lite energi till morgondagens löpning. Tanken är att den skall bli klar lagom till melodifestivalen.

Ja, jag tänker faktiskt titta på den. Det är lite lustigt. Alla säger att dom inte skall se på sådan smörja som melodifestivalen. Ändå har programmet en av de högsta tittarsiffrorna och ändå är alla med och diskuterar detta på jobbet på måndag.

Av Stefan Manning - 4 februari 2012 13:30

Det blev en kylslagen löpning idag. 13 minusgrader när jag gick ut. Av den anledningen bestämde jag mig för att inte köra långt idag. Det fick bli den vanliga Humlebadsrundan på 13,2 km.

Det var inga problem att springa. Principen kläder efter väder var mycket tillämpbar nu. Jag körde med mitt nya BackOnTrack underställ närmast kroppen. Utanpå hade jag 2XU på benen och Goretights längst ut. På överrkoppen två tröjor till. Så jag frös inte det endaste lilla minsta. Kunde stundtals tycka att det blev lite väl varmt på överkroppen. Utöver detta körde jag med min balaklava från Gore och försvarets yllemössa och till slut hade jag min airtrim luftväxlare. Jag ville vara på säkra sidan eftersom jag vet att kylig luft kan lösa ut hjärtflimmer på mig. Det kanske låter mycket att ha på sig, men denna outfit var milt uttryckt kanon idag.

Dessutom hade jag vindstilla ute och ett fantastiskt solsken. Vinterlöpning när den är som bäst.

Av Stefan Manning - 4 februari 2012 10:19

Nu börjar det kyla på. -16 visade kvicksilvret för en halvtimma sedan. Så det får bli en kort löptur idag. Humlebadet t.o.r - raka vägen utan omvägar. Sedan blir det lite privatjobb framför datorn och kvällen kommer att avslutas med melodifestivalen.. Bra upplägg va?

Jo. Jag skall försöka följa Kari, när han kör sin dubbla ironman i Lanzarote. Dom startar 15:00 -svensk tid.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards