Alla inlägg under februari 2012

Av Stefan Manning - 29 februari 2012 20:05

Det blev simning idag på lunchen. 1500 m sprattel med armar och ben. Jösses! Att jag tränar så här mycket simning. Det är ju nästan så att man skulle fundera på en ironman till sommaren. Fast den funderingen lär mest gå ut på hur jag skall finansiera det hela.

Det blev lugn distans-crawl på 1500 m, inget hets, inget tempo. Jag matade bara längd efter längd.

Av Stefan Manning - 29 februari 2012 05:39

Läste nu på GP:s hemsida om att TV-tittarna sviker The Voice. När jag sedan tittade på listan över topp 10 TV-program, så kan jag konstatera att SVT1 innehar alla 10 platserna. Och alla 10 platserna har över en miljon tittare. Jag ser inte detta som en slump. Det är ett klart bevis för att SVT står för kvalitets-TV och att folk kanske är trötta på all reklam.

När man i det korkade TV4 säger att man är "strax tillbaka" så är det ettt hån. Strax är för mig max ett par minuter, inte närmare 10 minuter. När reklamblocket äntligen är slut, då skall man hålla på ytterligare ett par minuter och visa trailers! IQ Badboll!! Och när det äntligen är slut kommer den sista reklamattacken. "Programmet presenteras av...".

Sedan fortsätter programmet och då tror man att det är lugnt. I helvete heller. Då börjar det flasha upp massa text i övre hörnet på bilden om att andra program kommer snart. Och varför i helvete tror TV-makarna att jag är intresserad av den informationen när jag tittar på ett program? Jag tror det är dags för dessa intelligensbefriade reklamkanaler att ta ett reläjt grepp och försöka höja kvalitén. Dom lyckas stundtals, med enstaka program, men de duggar inte tätt.

Att visa reklam i TV brukar oftast hängas upp på att man skall kunna producera och köpa in bra program. Och jag ser ju var man satsar på för "kavlitetsprogram" - Gladiatorerna, Big brother, Hollywoodfruar, Paradise hotell och annan skit. Till och med TV4 film har börjat med reklamavbrott.

Detta är nog orsaken till att jag blir mer och mer allergisk mot reklam. Det gäller även många internetsajter. Man skall tvingas på denna skit.

Så heja SVT, deras två kanaler höjer sig klart över de andra i kvalité och i bredd. Åt helvete med reklamen.

Av Stefan Manning - 29 februari 2012 05:32

Det blev till slut lite springande igår. LEK hade sin veckostämma i Hjällbo och det blev hela 8,8 km, vilket får betraktas som klart godkänt. Den kålpudding special Siv bjöd på efteråt, var en riktig höjdare.

Av Stefan Manning - 28 februari 2012 12:28

Där sket sig lunchlöpningen. Det är ju en djävla fördel om man lägger ner ALLA löparkläderna i bagen. Att springa i fillingar är det inte väder för ännu. Hatar mig själv när jag blir så himla korkad att jag inte dubbelkollar...

Av Stefan Manning - 28 februari 2012 05:19

Så mycket tankar som far runt i skallen denna vecka. Bara det gör mig trött. Just nu så känns det som jag tappat kontinuiteten i löpningen. Det blir inte lika ofta. Nu tänker jag ta ett grepp på detta igen, så jag inte slappar till totalt.

Av Stefan Manning - 27 februari 2012 20:24

Om jag inte minns fel, så är det ett uppehåll i möteskoman imorgon och då skulle jag kanske kunna ta en liten lunchlöpning. Bara så där...  abstinensen är väldigt stark just nu...

TBE

Av Stefan Manning - 27 februari 2012 13:09

Nu har jag varit iväg och fått den första TBE-sprutan mot fästingsöverförd hjärnhinneinflammation. Nästa shot skall jag få den 4:e april. Sedan skall jag ta den tredje i början av april 2013. Så fick man äntligen tummen ur och fått gjort detta....

Av Stefan Manning - 27 februari 2012 09:02

Idag hade jag sällskap av Carina till jobbet. Hon skall köra en intervju i en byggnad bredvid. Så för omväxlings skull blev det väldigt sent in idag.

Annars sitter tankara och intryck i från helgens övning och det är bara positiva sådana.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards