Alla inlägg den 29 juni 2012

Av Stefan Manning - 29 juni 2012 11:01

Då var dagens pass avklarat. Idag hade jag lust att springa, men disciplinerad som jag är gjorde jag inte det. Jag funderade fram en liten kompromiss, där jag bestämde mig för att medvetet gå lite snabbare - inte för fullt ös, uta bara en liten tempoökning. Det funkade förvånansvärt bra. Jag drog 2,2 km i en snitttempo av 10:40 per km. Jag kände att nu är jag nästa så nära löpning jag kan komma. Frestelsen är stor. But I will stick to the plan....

Av Stefan Manning - 29 juni 2012 09:57

Jag såg en patientinformtionsfilm från Sahlgrenska och CIVA avdelningen. Då slog det mig med full kraft hur illa ute jag var. Jag blev mer berörd än jag kunde fatta själv. Men det var bra att få se filmen för att kunna bearbeta det som hänt. Det var när jag läste följande text där, som det slog mig: "På CIVA vårdas patienter som inte klarar sina livsuppehållande funktioner själv..."

Med tanke hur lång tid det tog innan jag kom till akuten från det jag kände den första smärtan, så inser jag hur osannolikt det var att jag skulle klarat mig. Sitter här och skakar lite.

Filmen kan Ni se här - scrolla ner till CIVA, så kan Ni se var jag befann mig de 7-8 första dygnen....

http://www.sahlgrenska.se/sv/SU/Omraden/5/Verksamheter/Anestesi-Operation-Intensivvard-Sahlgrenska/Patientinformationfilm/

Av Stefan Manning - 29 juni 2012 09:02

God morgon skall jag väl säga. Idag har jag sovit ovanligt länge, men det var lite småstörigt i natt, då jag fick problem med en lins som plötsligt började trilskas. Jag var helt enkelt tvungen att plocka ut den och lägga den i vätska över natten innan jag fick tillbaka nattsömnen. Så det var ju inte så konstigt att jag vaknade upp vid halv nio idag.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards