Alla inlägg den 7 september 2009

Av Stefan Manning - 7 september 2009 14:43

Nu börjar det röra lite på sig. Vi har kommit till en punkt där vi kan börja tömma våra prylar på det gamla stället. Dags att planera en flytt. Nu gäller det att hitta en helg där vi kan få ut möblerna. Det är ju det stora mecket. Sedan kan jag och Carina ta det andra eftersom. Jag skall tjuvstarta redan ikväll och hämta lite pryttlar. Bland annat TV. Det var länge sedan vi hade en sådan tingest. Undrar om man kommer ihåg hur den fungerar? Men nu börjar vi gå mot ordnade boendeförhållanden och slipper på delat. Himla gôtt...

Av Stefan Manning - 7 september 2009 08:11

Varför skall man ha regler? Jag är på ett forum ganska mycket. Där har men gjort det enkelt. De så annars långa och finstilta reglerna har man komprimerat till fem enkla lättlästa punkter. Så lättlästa att en chimpans kan tränas att läsa dom. En regel säger att det är inte tillåtet att köpa/sälja startplatser till tävlingar, klockor eller dylikt. Ganska enkelt eller hur. Den som inte fattar kan ju räcka upp en hand. Ett tag har det varit en tsunami av diverse annonser där största delen har gällt köp eller försäljning av startplatser. Dessa annonser har publicerats i form av inlägg i debattforumen. Detta har också skett med moderations goda minne eftersom han inte plockat bort dom. Själv har jag också struntat i dom.Men nu tycker jag att det börjar bli för mycket. Inte nog med det varenda jeppe skall dessutom starta en egen tråd för att köpa eller sälja sin förbannade startplats. Därav mängden. Varför kan man inte hålla sig i en enda tråd? Jag är inte där för att läsa annonser. Då går jag till blocket eller något annat ställe. Jag är där för att läsa om träning och utbyta erfarenheter.Ett tag så glömde jag av mig att jag bor i landet Sverige. I landet Sverige får man INTE påpeka för andra människor att dom gör fel. Nu finns det ta mig fan människor som ifrågasätter mitt påpekande och denna enkla regel att man inte får sälja. Fan vad trött jag blir! Måtte djävulen ta denna jantelag! Är man på den sajten och skriver så får man acceptera de regler som finns. Passar det inte, så stick! Och så länge denna regel finns så skall man inte leka blocket där. Hur djävla svårt är detta? Man får helt enkelt gilla läget. Ganska snart började man yla om angiveri etc. Det är väl bara i Sverige man kan få till sådant.Däremot kan man påverka administratören av detta forum att ta bort regeln och skapa ett utrymme där dylik verksamhet kan få förekomma och då är det OK. Och det är upp till administratören att ta detta beslut. Men fram tills dess. Nope!Det är som med dagens ungdomar. När jag var grabb och vi var ute med kompisarna och höll på, så var det nå'n som tröttnade på oss och stack ut näsan och sa åt oss att ge oss av. Vi blev sura, men vi drog till något annat stället. Mest av den anledningen att vi ville göra det vi ville och slippa tjatet. Gör man så idag, får man i bästa fall fingret. Om inte så skall man utsättas för hämndattacker av olika slag för att dom blivit tillsagda eller också inleds en frenetisk verksamhet med att klura ut hur man skall gå runt denna regel. Då finns det minsann energi. Denna mentalitet har nu med åren krupit upp i åldrarna och det djävligaste är att sådana här skallar ynglar av sin och uppfostrar sina egna barn till att bete sig så här. Det blir mer och mer kravlöst i vårat samhälle.Var finns respekten? Var finns hänsynen? Var finns omtanken?Ähhh. Föresten skit i det. Jag är bara en gammal gubbdjävel som håller fast vid ordning och reda. Håll ut alla slappa djävlar. Vi är snart utdöda och då blir det tyst på oss.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards