Alla inlägg den 5 juli 2010

Av Stefan Manning - 5 juli 2010 19:55

Wooow! Äntligen fick jag hoppa ner i vattnet och simma. För första gången i år kunde jag köra mitt första simpass. Bara 26 dagar kvar till Kalmar. Sent skall syndaren vakna. Jag hoppade ner i Kåsjön med våtdräkt och hela biddevitten. Sedan var det bara att dra igång simningen. Totalt simmade jag ca 900 m höll på i 26 minuter. Men jag har i alla fall kommit igång med simningen och det gläder mig.

Av Stefan Manning - 5 juli 2010 16:35

Tillbaka på jobbet efter en veckas frånvaro (kurs). Allt gick sin gilla gång och det låg en hög med uppgifter och väntade på mig. Ett, tu och tre så var den arbetsdagen slut. Har banne mej inte hunnit tänka på klockan idag.

Kollade hur det gick för den måsunge som igår trillade ner från taket och landade på utsidan terassen. Den hade nog försökt göra ett flygförsök och låg längst ut på takkanten. Nu var den borta. Antingen hade den tippat över eller blivit offer för rovfågel.

Av Stefan Manning - 5 juli 2010 05:55

Jaha, så var det vardag igen och nu sitter jag här på kneget. Det har varit en fantastisk helg. Igår satt jag och Carina och gjorde i princip ingenting. Vi var ganska så slöa. Värmen gjorde sitt till. Men jag har suttit och tänkt igenom mitt lopp från lördagen och kommit fram till att jag kunde nog inte gjort det så mycket bättre. Alla mått och steg jag vidtog före loppet, under loppet och efter loppet var helt rätt. Så visst kan man fixa en marathon i 32 graders värme. Det gäller att göra rätt, samt att sänka ambitionerna. Då funkar det.

Nu är det vecka 27. Denna vecka och två veckor till. sedan är det semester. Men jag måste få till simträning nu *gulp*!

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards