Alla inlägg den 29 juli 2010

Av Stefan Manning - 29 juli 2010 22:13

På kvällskvisten tog vi en liten kvällspromenad. Nu är tävlingsområdet uppbyggt och målportalen står där. En härlig syn. Vi träffade två killar där, som skulle köra ironman för första gången. Dom var rejält nervösa inför vad som kommas skall. Jag gjorde mitt bästa för att lugna ner dom, men jag minns själv min första ironman. Jag var då rejält nervös.

Vi fortsatte sedan bort till ett torg, där dnasbandet the Playtones spelade. Gammal hederlig 60-tal. Ritkitgt trevligt. Vi avslutade kvällen vid hotellets uteservering med varsin öl. Vilken underbar kväll.

Denna gång är jag inte alls nervös utan känner mig i trygg. Däremot kommer jag nog att vara ganska velig och lite disträ på morgonen - tävlingsdagen. En ironman är ändå en ironman. Och det är inte snutet ur näsan att köra en sådan. Däremot har jag idag dreglat över alla läckra cyklar jag har sett.

Av Stefan Manning - 29 juli 2010 19:51

Nu har jag packat ner alla prylar för lördagens Ironmantävling i min racebag. Visserligen är inte loppet förrän på lördag. Men imorgon händer så mycket annat. Det är nummerlappsutdelning, preracemöte samt sprinttävlingen. Sedan lär det väl bli intressanta möten med vänner och bekanta. Ett pastaparty vid 18 tiden skall det bli också. Efter det vill jag inte hålla på och plocka med en massa prylar, utan bara krypa ner i säng när det passar.

Av Stefan Manning - 29 juli 2010 14:50

Imorgon startar trippeln i Lehnsnn. en sådan där tävling jag drömmer lite om att få göra. Vad är nu detta? Jo det en en tredubbel ironman. Man simmar 11,4 km (i en 50 m bassäng), cyklar 540 km och springer en tredubbel mara (126,6 km).

Detta skall min I-trim coach och inspiratör Kari Martens göra. Mest som en lite uppmjukare efter några ryggoperationer. Kari har haft det lite motigt med rehab, men positivitet är något som är synonymt med Kari. så medan jag och Ingemar Allén från Rivstart på Bandit rock representerande vår klubb Team Ultratriathlon sliter ihjäl oss i Kalmar. Då kopplar Kari av med en trippel i Lehnsann. RESPECT!!!

Starten går imorgon kl 07:00. Här är länk till tävlingen.

http://triathlonlensahn.de/

Av Stefan Manning - 29 juli 2010 13:40

Jag och Carina har varit ute och vandrat i Kalmar. Bland annat besökte vi det vackra slottet med dess omgivningar. Vi strosade även i några äldre kvarter med trähus. Mycket pittoreskt och vackert och logiskt nog hette Gamla stan. det är ju inte bara Stockholm som skall ha ensamrätt på det namnet. Så nu har även kulturen fått sin beskärda del av denna vecka.

Vi har även kollat in kattrumpan och och startområdet. En massa frivilliga var nere vid den lilla stranden där uppgången för simningen är och rensade denna från bråte. Med tanke på vad dom har fått upp när vi kom dit, verkar dom göra ett bra jobb. Även växlingsområdet börjar ta form och den där triathlonkänslan börjar att infinna sig. Nu börjar det kännas verkligt  :-)

Nu börjar jag bli sugen på att få köra...

Av Stefan Manning - 29 juli 2010 08:35

Nu är väderprognosen mest intressant. Det lutar åt ett bra väder. Men blåst och dylikt kan innebära kallt vatten. det jag fruktar mest. Fast nu skall jag inte dra några växlar på detta.

Denna dag skall jag förbereda och preppa så att allt är klart inför lördagen. Jag tänker inte stå på fredag kväll och vela med det det.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards