Alla inlägg under juli 2008

Av Stefan Manning - 21 juli 2008 21:39

Vilken fin dag det blev idag då. Jag startade dagen med en lugn 5,5 km löprunda. I dag har jag äntligen fått tummen ur och med hjälp av Niklas burit ut min gamla frys från uterummet och kört den till tippen. Detta har jag funderat på länge, men det har aldrig blivit av. Nu är den väck. Psaade på att gå i på banken och göra ett par ärenden också. Tur att man har semester, för det var en djävla kö där.

Av Stefan Manning - 20 juli 2008 18:46

Efter att ha sovit ut rejält idag, så har jag småpyslat hemma. Just nu följer jag Björn Anderssons framfart i Lake Placid Ironman. Han utkämpar en mycket tät duell mot spanjoren Pontano. Det är verkligen kamp man mot man på den regni´ga banan. Mycket spännande att följa. Spanjacken var snabbast på simningen. Han simmade 3800 m på 46:07!! Jösses! Jag hade inte ens varit halvvägs på den tiden. Tyvärr verkar det som om Herr Colting har brutit, jag vet inte vad som har hänt.

Ett annat event som jag kommer att följa, är ultraveckan i Hallsberg. 6-dagars tävlingen startade idag och jag måste säga att det går ruggigt fort. Efter de sex första timmarna så går den snabbaste i över 6 minuterstempo och de skall hålla på i sex dagar!!!!

Idag har jag varit ute och sprungit 12,35 km. Jag är helnöjd, att äntligen kunna springa så pass långt utan att känna att jag pressar mig till detta. Ett klart framsteg, för min del. Nu går det åt rätt håll, den negativa trenden vänder. Jepps, idags känns det bra, riktigt bra. Ikväll skall jag slappa framför TV:n....

Av Stefan Manning - 19 juli 2008 16:50

En sådan där typisk segdag idag. Jag och Carina var nere på Cykelcity, för Hon skulle köpa ett par cykelbrallar. Men jag blev mest hängande över en Scott racer. Carbonram och allt det där. Den vägde 5,9 kg. Över den stod jag och dregglande ganska länge. Men man kommer ju snabbt ner på jorden igen, när man konstaterar att cykelskrället "bara" kostar 94995 spänn. Men djävlar vad jag skulle vilja ha den (trots allt). Grejen är att om man skaffade en sådan hoj så har man inget att skylla ifrån sig på vad det gäller cykling och tempo. Med denna ultimata hoj är det faktiskt upp till en själv att prestera och hålla fart. Men, men...  vi får väl se vad svenska spel säger imorgon.

När vi kom hem var både jag och Carina lite rastlösa. Jag satte igång att tvätta och Carina skulle dra ut på framsidan och gräva i rabatten medan jag laddae tvättmaskinen. Sedan skulle vi ta ett nappatag med denna igenvuxna rabatt. Precis när vi skulle sätta igång, öppnade sig himlen och det började regna. Så kan det gå...

Av Stefan Manning - 18 juli 2008 16:15

För en kvart sedan. Stängde jag av min jobbtelefon och kopplade ner mig från jobbet. Nu har jag semester i 5 veckor. Fy fan va gôtt. Nu skall jag totalt förtränga allt vad jobb heter. Fan ta den som snackar jobb med mig under denna tid.

Det är ju bara så himla underbart och jag kan knappt fatta att det är sant. I kväll skall jag dricka en himla massa öl och det kommer bara att flöda dåliga ordvitsar ur mig till min omgivnings fasa  :-)

Under fem veckor skall jag tänka på mig själv och även läka mig själv.

Av Stefan Manning - 17 juli 2008 22:07

Idag gjorde den näst sista dagen på jobbet innan semester. Jag kommer att köra imorgon också, men med betoning på nertrappning. Sedan blir det 5 veckors semster! Ve den fan som kommer och prata jobb med mig under dessa fem veckor. Dessa fem veckor skall ägnas åt total förträningning av allt vad jobb heter.

Fast jag måste tillstå att trots det blev mycket att göra idag så är det skönt att jobba hemifrån. Speciellt när man kan ligga i hammocken och installera fixar  :-) Imorgon klockar 16, drar jag ner rullgardinen. Klockan 16.00.01 säger det *pffssssst* Då öppnar jag den första ölen. Det skall bli en rejäl semesterblecka. Sedan får jag bli lite seriös. Men man måste ju få fira en sådan händelse.

Av Stefan Manning - 16 juli 2008 23:00

Igår verkade allt hända samtidigt. Ett ras i Kista, jordbävning på Rhodos, Rainbow på Liseberg havererade och två väpnade rån i Stockholm. Det är synd om medierna som får svårt att prioritera. Vilken värld vi lever i. Nu är det bara två dagar kvar till semester. Det känns just nu som att springa dom sista 195 metrarna på en mara och dom känns långa. Visserligen är det si och så med vädret, men för mig duger en ledighet bra.

Dessutom kom min support och hämtade min hyr-pc igår. Dom skall tydligen byta moderkort. Det kan ju inte vara fel. Jag får hålla mig med jobbdatorn så länge. Det rör ju sig trots allt om en vecka och det är ju inte så lång tid. Jag får ju tillbaka burken med nytt moderkort. Fast jag lovar. Jag kommer inte att koppla upp mig till jobbet. Inte en chans, det är ett av de enklaste löften jag har avgivit.

Jag har en hel del tankar och ideer om hur jag skall få de fem kommande veckorna att gå. men jag tror inte jag behöver bry mig så mycket, det kommer att lösa sig av sig självt. Två dagar kvar.

Av Stefan Manning - 14 juli 2008 18:45

Idag börjar min sista vecka innan semestern. Jag passade på att ge mig av ut på en lunchlöpning. Det blåste ganska bra på banvallen. Först hade jag tänkt mig en enkel femma, men när jag startade tänkte jag att det skulle vara skönt att få ihop minst en tia. Det skulle göra gott för mitt lilla bräckliga psyke. Så fick det bli. Det blev till att plocka fram dom gamla takterna igen. Strax innan fyra kilometer hade jag god lust att bryta och vända hemåt. Men nu måste jag vara stark och bita ihop. Jag skall inte vända innan jag har sprungit 5 kilometer. När jag äntligen i den starka motvinden kom dit, så kände jag mig så himla nöjd. Nu vill ja bryta barriären så jag fortsatte ytterligare några hundra meter. Fan vad et var jobbigt, men jag fick äntligen ett pass med tvåsiffrigt kilometerantal. Det gick lättare att springa hemåt, fast det gick inte snabbt, men jag höll i och sprang. När jag kom hem igen hade jag stannat Garminen på 72 minuter. Jag var jättenöjd! Och det kändes så himla skönt att få kunna orka upp i distanser igen. Den enda smolken i bägaren var att jag kunde inte låta bli att tänka på jobbet. Dom där målbilderna jag brukar använda mig av under löpningen var som bortblåsta. Jobbet hade tagit överhanden. Men det kändes ändå som om jag övervann det och kunde springa ändå. Skönt!

Av Stefan Manning - 13 juli 2008 23:05

När jag skrev om Mikaels resa på transibiriska järnvägen, så har jag lagt ut en länk till hans ställe på resedagboken.se där hågade individer kan läsa mer om detta. Fast det hade Ni väl redan upptäckt?

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards