Alla inlägg den 13 maj 2009

Av Stefan Manning - 13 maj 2009 21:04

Jag var uppe sååå tidigt idag, för att hinna in till jobbet innan vägarbetena på Gråbovägen startade. Fruktansvärt. Jobbdagen tillbringades i mötenas underbara värld (Ni uppfattade ironin?). Fördelen med denna tidiga ankomst till jobbet var att jag kunde casha ut en komplett 8 timmars arbetsdag, redan klockan 15 idag.

Efter ett kort besök i mataffären på hemvägen, bytte jag om till bråttomkläder. Jag gav mig ut på en kortare runda för att känna på knä och vad, inför stundande Göteborgsvarv. Det visade sig vara helt OK. Lite lätt ont i vänster knä de första 200 - 300 metrarna, men sedan försvann det. Löpningen gick segt, dock utan att vara ansträngande. Fast det var inte så konstigt eftersom jag sovit lite i natt och var uppe tidigt. Det viktigaste var att det inte gjorde ont. Totalt kutade jag hop 7,4 utmed den mentalt tilltalande banvallen utmed Mjörn.Totalt har jag bara fått ihop blygsamma 27,8 km denna månad. Det är jag inte nöjd med. Men nu har det varit som det har varit med skador och dylikt. Som tur är har det varit frågan om lättare skador. Så jag får väl skärpa till mig sista halvan av maj.

Denna vy kommer våra europalöpare att få njuta av då de passerar om 9 dagar. Det närmar sig.

Hur som helst, så känns det helt OK att starta i Göteborgsvarvet. Och då gör jag så.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards