Direktlänk till inlägg 1 augusti 2009

Det blev inte det jag trodde

Av Stefan Manning - 1 augusti 2009 19:29

Nu var måttet rågat med den där djävla snyltparkeraren. Jag gick ner och kollade in bilen och det såg inte rätt ut. Det verkade som om den hade blivit utsatt för stöld eller liknande. Jag ringde polisen, men de kunde inte göra något. Bara ge mig namn och telefonnummer till bilens ägare. Utifrån det, snokade jag upp hans mobilnummer på hitta och ringde upp honom. När han svarade,presenterade jag mig och kontrollerade om han ägde bilen. Jomen, det gjorde han. Jag bad honom då (faktiskt mycket artigt) att han skulle flytta den snarast eftersom den stod på min p-plats. Han  fattade ingenting och efter lite velande frågande han var den var och jag svarade att den var på min parkering i Partille.

Jag förstod nu att det inte stämde. det visade sig att han varit på resa och precis kommit hem och stod nu på centralstationen i Göteborg och var på väg till Aspens station i Lerum, där han hade ställt bilen, för att åka sista biten hem. Men jag gav honom en kort vägbeskrivning och han hoppade av i artille och mötte upp oss vid p-platsen. I sitt sällskap hade han sin höggravida fru eller sambo. De hade varit på sin första barnfria weekend tillsammans i Köpenhamn och var på väg hem. Istället fick han ringa polis och försäkringsbolag från p-platsen. Efter en kort stund dök en polisbil upp, som gjorde en liten utredning på platsen. När utredning var gjord kunde vi rulla över bilen till en besöksparkering och jag kunde åter få tillträde till min domän.

Både jag och Carina tyckte synd om stackarna, så det hela slutade med att vi körde dom hem till Lerum. Så det tog ju en oväntad vändning. Från att "Vad i helvete! Vad är det för idiot som ställt sig på min parkering!!" till att vi såg till att dom kom hem. Så tuttenuttigt. men så kan det gå. det är nog inte alla felparkerare som får en sådan behandling. Men det var ju inte deras fel heller.

När vi kommit tillbaka från Lerum, drog vi direkt ner till Willys och köpte öl. det är ju ändå lördag??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Manning - 10 augusti 2012 10:43

För att fortsätta följa mig. Gå till: http://ultrastefan.wordpress.com   Denna blogg uppdateras inte mer. Bloggen kommer dock att ligga kvar som arkiv. Detta är sista inlägget! ...

Av Stefan Manning - 10 augusti 2012 10:38

Hej kära läsare! Detta blir mitt sista inlägg på Bloggplatsen. Jag har tröttnat lite på denna webbplats och all reklam som skitar ner här. Ni har inte märkt något eftersom jag betalat för att hålla den reklamfri. Men det är ett mörker när man skall...

Av Stefan Manning - 9 augusti 2012 15:47

Nu fick jag tummen ur och besökt tandläkaren. Efter att ha haft lite ont i tänderna under ett par veckor fikc det vara nog. Jag ringde ner till Folktandvården för att boka en tid. Sköterskan som tog emot samtalet frågade om jag kunde vara där inom en...

Av Stefan Manning - 9 augusti 2012 11:38

Onsdag i mitt liv betyder en enda sak - LEK. Dagen då LEK-gänget samlas. Vi tränar lätt och äter en bit mat efteråt. Vi är tre par som gör detta varje onsdag. Nåja. Några gånger har vi fått hoppa över, men de har varit lätt räknade. Igår var det min ...

Av Stefan Manning - 8 augusti 2012 15:04

Nu har jag packat akutväskan om jag skulle behöva åka in till akuten. Vilket kommer att ske nästa hjärtflimmer. Det är inte som en läkares akutväska utan mer grejer som är bra att ha med sig under de långa väntetiderna. A4 kollegieblock, penna, reser...

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards