Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Stefan Manning - 1 mars 2010 22:27

Så där ja. Nu har man windows 7 ultimate 64 bitar i datorn. Det nödigaste som antivirus och en updatesväng är gjord. Firefoxen installerad. Nu är det bara att hälla tillbaka alla program. Sedan är jag på banan igen.

Av Stefan Manning - 1 mars 2010 20:16

Ett sätt att frödriva tiden medan Windows 7 nstallerar sig är att blogga. I brist på bättre sysselsättning. Eller skulle man kanske städa lite i arbetsrummet?

Av Stefan Manning - 1 mars 2010 17:14

Hmmm. Det märks vad ett 24 timmarslopp gör i minutstatistiken på Funbeat. Från att ha legat i topp på min lista med över 2700 minuter, gjorde jag ett skutt ner till en 8:e plats med 1279 minuter. Så nu är man nere på jorden igen, men det var kul så länge det varade. Åter till installationen.

Av Stefan Manning - 1 mars 2010 17:03

Nu jäklar. Nu har Windows7 utlimate som jag beställt kommit. Det är naturligtvis en retialversion och naturligtvis på engelska. Jag fick den i både 32 bitars och 64 bitarsversion. Så första åtgärden är att backup:a. Efter som jag samlat alla mina förehavanden inklusive mail i en och samma katalog så blir det en enkel operation. Sedan skall jag formattera hårddisken och se till att allt trmas som tillverkaren skickat med i form av hjälpprogram och annan dynga som man inte använder försvinner från diskens yta. Därefter skall det bli en tvättäkta clean install - självklart på 64 bitars operativ. Så nu kommer jag att vara lite upptagen ett tag. Förvisso kommer jag att köra på en reservdator. Så är det lite från och till så vet Ni varför.

Datorn har uppfört sig väldigt skumt den senaste tiden. Speciellt Word har kraschat bara man tittar på ikonen. Det gör att jag kan inte skriva det jag behöver skriva för mina studier etc. Och ett par andra nyckelprogram har darrat på manschetten. Nu skall det bli ändring på detta. När allt är grundinstallerat och klart. Skall det göras en jättestor imagefil av hela fadderittan så att man inte behöver lägga en hel helg sedan med att omisntallera.

Dags för pysselkväll  :-)

Av Stefan Manning - 1 mars 2010 15:10

Jag skulle kolla vad det var för batterityp i telefonen och öppnade telefonen och tog ur batteriet för att läsa av det. När jag sedan stoppade tillbaka batteriet och satte ihop telefonen så kopplade jag i laddaren igen. Och då funkade det!! Häpp!! Troligtvis var det lite oxid på kontaketn som ställde till det. Har nu skrapat rent alla kontaktytor. Så sparade man 500 spänn.

Av Stefan Manning - 1 mars 2010 12:53

Det är väl typiskt. jag måste köpa nytt batteri till min mobiltelefon. Och kollar jag på Clas Ohlson så kostar vart enda djävla batteri typ 199 spänn. Men det jag skall ha kostar 499 spänn! Grrrr.....

Av Stefan Manning - 1 mars 2010 07:02

Suck. Nu börjar dessa korkade kvällstidningar att skrämma upp folk igen med sina domedagsrubriker. Stormen Xynthia är på väg skriver GT och dom får det att låta som jordens undergång. Om jag inte är felunderättad så är en journalistutbildning 4-5 år på högskola och det skall vara ganska svårt att komma in på dessa utbildningar. Men hur kan det komma sig att så många journalister är så fullständigt blåsta? Den ekvationen får jag inte ihop. "Allmänhete har rätt att få vet!" är deras mantra. Bullshit! "Allmänheten har rätt att få veta, om det höjer vår upplaga!" Det är mer närmare sanningen.

Av Stefan Manning - 1 mars 2010 06:41

1 mars idag. Hurra! Nu startar den första vårmånaden och nu är det mindre än två veckor kvar till Skövde 6 timmars och en annan går åter fram och tillbaka otåligt och väntar på startskottet. Gårdagens utmattning sitter kvar i kroppen. Jag kommer nog att begangna mig av en extra vilodag idag för återhämtning. Jag inser att jag kommer ha en hel del att göra med min datorusling. Denna dator börjar ge mig lite lätt stress, eftersom min kurs går i stå och funktioner jag behöver i datorn kan jag inte använda.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards