Alla inlägg den 26 mars 2010

Av Stefan Manning - 26 mars 2010 22:34

Jag har alltid varit mycket intresserad av historia. Ett ämne som fascinerat mig redan i mycket unga år. Så nu såg jag ett erbjudande om att få prenumuera på tidningen Allt om historia. 3 nummer för 49 spänn. Idag har det första numret kommit. Så det kan vara läge att läga sig i bingen och börja bläddra i denna tidning. Det skall bli intressant att stifta bekantskap med den.

Av Stefan Manning - 26 mars 2010 22:30

Så var Metallicaspinningen avklarad. Två timmar och 24 minuters tung hårdrock med rejäla tempoökningar. Där fick man fan i mej veta att man levde. Fy fan vad segt. Jag hade inte mycket energi i kroppen inför detta pass med min mina minuskalorier. En I-trimbar åkte ner under passet, men det var bara 200 kcal. Tog två kokta ägg och två knäckebrödsmörgåsar när jag kom hem.

Av Stefan Manning - 26 mars 2010 15:42

Nu har jag fått nys om en mara - Båstad marathon - som skall köras den 3 juli. Den rackarn är jag allt ganska sugen på. Dessutom tror jag att det kommer att bli en väldigt vacker mara att springa. Har suttit och tänkt ganska mycket på den idag. Så fort det snackas marathon eller ultra, så blir jag lite glansig i ögonen. Så bombat är det på den här modellen...  :-)

Av Stefan Manning - 26 mars 2010 07:27

En slutsats jag har dragit av miin viktminskning och som man inte undgår att notera är att jag mår så mycket bättre. Jag är piggare, orkar mer, snarkar mycket mindre. Framförallt känner jag mig mycket mer positiv och gladare. För ett par månader sedan spydde jag åt mitt jobb. Nu är jag mycket mer positiv igen. Det är ingen ångest att gå till jobbet längre, jag är även på bättre humör när jag är där. Det har kommit så många positiva hälsoeffekter av detta.

Jag var ganska nära att gå in i väggen igen. Detta hot känns nu undanröjt. Helt underbart att få uppleva detta igen.

Av Stefan Manning - 26 mars 2010 07:04

Mitt primära mål med viktminskningen var att ta mig under 80 kg. Det är jag på väg att ta nu. Nu har jag funderingar att fortsätta ner till 75 kg. Jag vägde ca 73 kg när jag sprang Athens marathon 1985. Tar jag mig dit ner är cirkeln sluten. Sedan skall man komma in i balansfasen och då brukar man gå upp 2-3 kg när det stabiliseras. Så egentligen borde jag ner till ca kg igen för att plana ut på 75 kg. Måste fundera vidare på dettta. Men mycket talar för att jag kommer att köra på detta, nu när både jag och Carina rider på framgångsvågen. Oj, det vart lite vitsigt där, det var inte avsiktligt för en gångs skull....  :-)

Av Stefan Manning - 26 mars 2010 06:04

Nu är det fredag och snart helg. Inte nog med det, det är helgen vi går över till sommartid. Nästa gång när bi går över till vintertid, lär jag inte missa. för då sitter jag på en spinningcykel.

Detta skall jag även göra ikväll. En två timmars Metallicaspinning. Bättre sätt att avsluta en arbetsvecka finns inte.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards