Alla inlägg den 15 mars 2010

Av Stefan Manning - 15 mars 2010 13:01

Jag utnyttjade den soliga dagen idag till en lunchlöpning. Det blev nästan 6,5 km i solskenet och jag njöt. Trots att jag varit stel sedan målgången i lördags var det inga problem att komma igågn och springa. Det kändes faktiskt riktigt bra. de sista två kilometrarna kunde jag trycka på riktigt bra derssutom.

Däremot gillade jag inte det jag fick se när jag laddat in passet i Garmin Training center. Pulsen låg åt helvete för högt. Första kilometern låg snittpulsen på 227 och max på 250. Den andra kilometerna var snittet 183 och max 251. Ändå hade jag inte känt av det. Det finns inga kraftledningar eller annat som stör sändningen mellan pulsband och klocka. Normalt brukar sådana störningar inte synas på en kurva även om det höga pulsvärdet registrerats. så det här skall jag kolla lite mer. Men jag fick i alla fall sprungit och det är det som räknas.

Av Stefan Manning - 15 mars 2010 10:38

Igår tänkte jag varva ner med att sätta mig framför TV:n och kolla en film. Valet föll på TV3 och American Gansters. Nu vet jag att det är reklamavbrott, det får man ta om man kollar på oseriösa kanaler. men varför i helvete måste man ha en blaffa i övre vänsterkant i bilden hela filmen igenom som talar om att stjärnkockarna går mååndag till onsdag!!?? Det skiter jag fullständigt i! Kan man inte få slippa reklam och jinglar medans filmen pågår? Det är väl tillräckligt illa att man bryter för reklam. Men låt då filmen få vara i fred. Vad är det för en djävla åsna som kommit på denna idé. Han eller hon borde ju skjutas på fläcken!

Dessutom retar jag mig på att efter reklamen skall man köra massa trailers för kommande eller andra program. skit i det! Detta tar ju nästan lika lång tid som reklamavbrotten. Det gäller ju förvisso inte bara TV3 utan alla dessa reklam(k)analer.

Hade jag haft oändligt med pengar, skulle jag köpt TV3 och på stående fot avskedat det djävla puckot som kommit på detta med massa skittext under filmen. En sak är 1000% säker. Jag tänker INTE titta på Stjärnkockarna!

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards