Alla inlägg den 31 mars 2010

Av Stefan Manning - 31 mars 2010 19:10

Sitter framför datorn och smågrejar lite. Det är lite som skall fixas och göras i ordning. Bland annat har jag betalat ett par extra räkningar som dykt upp. Imorgon skall jag hämta ny bil. Det skall bli himla skoj. Tänkte även att få till ett träningspass imorgon också och ha fredagen som vilodag.

Av Stefan Manning - 31 mars 2010 15:45

Inte för att jag vet hur det gick till. Men helt plötsligt har jag blivit indragen i cykelutmaningen - http://www.cykelutmaningen.se. Nu skall det cyklas högt och lågt från 3/5 till 27/6. Ibland blir man fundersam över hur saker och ting sker...

Av Stefan Manning - 31 mars 2010 09:17

Idag har det varit långpanna i form av morgonlöpning till jobbet. Jag förberedde allt igår kväll, så när klockan skrällde 04:45 var det bara att hoppa i löpkläderna. Jag drog i mig en kopp kaffe och startade färden. Löpningen gick i ett lugnt och fint temp och det kändes aldrig jobbigt någon gång under passset. Däremot blev det strul i bortre delen av Lindholmen. Jag tror attt jag inte sprang den bästa vägen utan velade runt lite där. Men det är ju så undebart skönt att kunna kliva in i sin egna bubbla och njuta av färden. Det var drygt 5 plusgrader då jag startade och en svag ostlig vind som gjorde att jag hade den mestadels i ryggen. Banan var ganska flack med ett par kortare stigningar. Inte mycket att bråka om. Totalt sprang jag 24,28 trevliga kilometrar och det tog 2 tim 45 min. 6:50 i snitt. Ett ganska behagligt tempo som sagt.
När det var  ca 5-6 km kvar började det att regna. Regnet tilltog, men det störde mig inte så mycket ändå. Funktionskläderna höll mig varm och i och med att jag örde på mig var det inga problem. Jag började bli lite kall och stel den sista kilometern. Inte mycket, men jag kände att det började komma så sakta. Men det hann aldrig göra någon större inverkan på mig, för då var jag framme vid entren på jobbet. Det var skönt att få springa långt igen och jag kunde samla mina tankar från gårdagens jobbiga bakslag. Nu känns det som om jag har fått revansch. Mycket nöjd med passet.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards