Alla inlägg den 28 februari 2010

Av Stefan Manning - 28 februari 2010 22:09

Söndagskvällsrutinerna pågår för fullt. Snart är det sista iordninggjort inför veckan. Har hjälpt till att fixa en krasslig PC ikväll. men inser att jag måste nog ta ett nappatag med min egna. Den kommer att omformatteras och göras fin, så att all trams som fabrikakörerna skickar med av så kallade hjälpprogram försvinner och så att jag får göra en clean install. Sedan hoppas jag att det skall funka som jag vill. Gör jag inget nu, så blir det väl som med skomakarens barn.

Av Stefan Manning - 28 februari 2010 21:20

Dagens löppass övergick till en ritkig strapats. Tanken var att springa uppför Björndammen mot Kåsjön och vidare bort till Öjared. Det visade sig att Björndammsbacken var fortfarande täckt med snö, slask och is. Det blev djävligt jobbigt att ta sig upp för denna backe. Väl upp var jaghelt slut. När jag efter drygt 6 km kom fram mot Öjared, kom jag på. mitt djävla spån, att jag inte hade med mig någon vätska. Det var bara att vända om och dra hemåt igen. Jag var yr och vimmelkantig för det ena blodtrycksfallet efter det andra kom farande. Sista bite skulle jag under en tunnel under E20 och den var vattenfylld av smältvatten. Jag hade inge lust att vända om och ta en annan väg, så jag drog rätt genom den stora sjön som bildades där. Det var djupare än vad jag trodde. Jag fick vada. Tur var att det bara var 500 m kvar av hemfärden. Jag blev tvungen att ta en annan vattensamling också på ett liknande sätt. När jag var hemma var jag helt färdig. 20 på den 20 gradiga borgskalan. Det blev i alla fall 12,4 km på de 1 tim och 45 min jag var ute. Stön....

Av Stefan Manning - 28 februari 2010 09:32

Oj då! Vaknade upp redan kl 9 idag. Helt OK trots den tidiga timmen, när man vaknar för egen maskin. Det är väl kanske ett sundhetstecken eftrsom kroppen fått den sömn som behövs.

Dagen skall ägnas åt träning och det skall pluggas. Fast det blir inte så mycket av den sistnämnda varan. Jag skall iväg och hjälpa till min en krånglande dator idag. Och man får ju ställa upp när en dam befinner sig i nöd. Så det blir en fullsmäckad dag. Precis som det skall vara.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards