Alla inlägg den 28 april 2011

Av Stefan Manning - 28 april 2011 14:02

Det kändes riktigt bra att kunna vara ute i löparspåret igen. Nu kan jag åter fortsätta att tänka på och fokusera på Badwater. Som grädde på moset kom de salttabletter jag beställde från Succeed, så nu har jag ytterligare ett vapen att ta till i kampen för att hålla kaliumet på rätt nivå.

Dessutom är de guld att ha med sig på långpassen. Dessutom kommer dessa salttablatter att vara viktiga i Badwater. Mycket viktiga.

Av Stefan Manning - 28 april 2011 13:02

Hämnden är ljuv! Idag tog jag en långlunch och drog på en löptur. Jag sprang den vanliga rundan upp till humlebadet och tillbaka.

Det kändes lite stelt första kilometern, men det blev bättre och bättre. Jag sprang lätt och avslappnat och kunde kosta på mig att lägga in några teknikintervaller också.

Det var inga som helst problem med pump eller puls. Snarare tvärtom, det kändes fantastiskt bra och det var svårt att tro att jag låg på akuten.

Hela passet var på 11,2 km och jag snittade i 6:18 tempo. Det två sista kilometrana gick på 5:50 och 5:47.

Av Stefan Manning - 28 april 2011 08:45

Tillbaka på jobbet igen. Fast inte. Jag jobbar hemifrån idag. Fördelen är att man får lite mer gjort, vilket är en fördel när man varit borta i en och en halv dag. Det skall bli löpning på något sätt idag. Vet inte när, var och hur ännu.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards