Alla inlägg den 13 april 2011

Av Stefan Manning - 13 april 2011 22:36

LEK-gänget samlades hos oss ikväll för lättare träning. Jag testade foten lite försiktigt ett par 100 m sträckor och det kändes OK, inte helt perfekt men OK. Vila har gett lite resultat i alla fall.

Det kommer nog att vara OK att börja springa igen fram emot helgen. Däremot blir det inget Kungsbackalopp. Jag kommer nog att hjälpa Nisse med att vara funkis där istället.

Av Stefan Manning - 13 april 2011 08:27

Sitter och tittar i resultatlistan från TEC. Av 71 startande herrar i klassen 100 miles, var det bara 16 som klarade hela den distansen. Så man kan verkligen snacka om manfall. Och av 18 damer klarade 4 hela distansen och på vilka tider sedan. Den "sämste" sprang på 19 timmar och 19 minuter! Wooow!

Av Stefan Manning - 13 april 2011 06:15

Foten blir bättre. Denna avhållsamhet från löpning (aaarrrgh!) gör trots allt gott för foten. Det gör fortfarande lite ont i vissa lägen och svullnaden har gått ner ganska mycket och är inte så stor längre. Men att gå på plant underlag igen is the shit.

För mig är detta beviset på att kliva av i lördags var helt korrekt. Det blev som jag misstänkte.

Ikväll kommer LEK gänget hem till oss och vi skall ut på en femma. Det kommer mest att bli powerwalk där, men jag skall ändå ta några försiktiga löpsteg och känna på maskineriet.

Av Stefan Manning - 13 april 2011 06:00

Regntunga skyar...  gick ju en gammal melodi en gång. Precis vad det är nu på utsidan. Riktigt aprilväder med andra ord. Idag skall bilen in på service och sommardäcken på. Jag och Carina tvättade våra bilar igår, så nu kommer de att bli riktigt vårfina.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards