Alla inlägg under juni 2012

Av Stefan Manning - 2 juni 2012 17:54

Idag hade jag tänkt att kolla på Stockholm marathon och det gick ju med ett visst besvär. Jag har under den tiden sändningen pågick aldrig upplevt ett sådant djävla spring. Det skulle tas prover och en massa krafs. Typiskt när det väl en gång visas vettig idrott i TV, men det lugnade ner sig under den andra halvan av sändningstiden.

Jag har fortfarande ont i vänster sida. I förrgår gjorde det så ont att jag inte kunde sitta upp, men det klingar sakta av och är betydligt bättre.

För en kort stund sedan fick jag beskedet av en läkare att smärtan jag hade i sidan inte var muskelrelaterat eller någon lunginflammation- Jag hade fått en infarkt i mjälten, så det var ju inte undra på att det gjorde ont. Men som sagt så avtar detta och det blir sakta bättre. Det behandlas med blodförtunnande medicin.

Av Stefan Manning - 1 juni 2012 12:28

Efter en lång och komplicerad operation, kom jag igår kväll tillbaka från Sahlgrenska till Östra. Operationen gick bra och den bestod i att vigda ett kärl mellan njure och aorta som blivit förträngt. En angina (kärlkramp alltså). Dom har vigdat kärlet och satt nät där, så nu börjag inte få onti magen längre när jag äter.

Allt gick bra tills jag hamnade på uppvaket och där gick en nattsköterska på som var ett av de otrevligaste och osympatiska jag stött på inom sjukvården. Hon tillhör den där kategorin människor som går runt med händerna i fickorna och gör så lite som möjligt.

Inte nog med. Kl 3 på natten kom två personer in i hallen med en mobil röntgen och skulle börja röntga alla patienter som fått ett CVK (Centra VenKateter) satt under dagen. Vi var väl en 6 - 7 stycken. Men varför i helvete kl 3 på natten!!??

Det var en helvetesnatt. Jag sov inte ett skit den natten.  Jag var upprörd, förbannand och mitt blodtryck skenade åt fander. Som tur var så kom fantastisk personal som pysslade om mig och kunde lugna ner mg efteråt.

Att få komma tillbaka till Östra efter den helvetesnatten kändes att få komma hem. Carina kom upp senare till Östra och då började jag lugna ner mig och landa efter helvetesnatten. Det var så skönt att Carina kom upp och det var första gången på nästan tre dar jag slappnade av.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards