Alla inlägg den 17 april 2008

Av Stefan Manning - 17 april 2008 06:47

Idag åkte jag iväg på konferens. Vi skulle vara på Nordens Ark utanför Smögen. Det började inte bra. På motorvägen efter Kode började motorkontrollampan lysa, fast bilen stannade inte. Troligtvis är det katalysatorn som börjar ge sig, så det går ju fortfarande att köra skrället.

Men jag kom fram i alla fall. Eftersom parken stängde kl 15 lade vi om programmet och hade friskvård kl 14 (läs löpning för min del). Problemet var att jag käkat lunch knappt en timma innan. Jag och några till bytte om och gav oss ut för att springa på Sotenleden i strålande solsken. Det blev dessutom kortbyxepremiär för mig. Leden var grymt kuperad och på vissa ställen gick dt bara inte att springa. Man fick klättra. Det dröjde inte länge förrän jag fick ett rejält håll. Inte bra att proppa i sig en lunch och springa för tätt inpå. Det fick jag lida för nu. Men vi arbetade oss bort ca 3,5 km. När vi vände hade vi ett par grymma uppför och när vi kom till ett vägskäl, kändes det som om jag hade mjölksyra för ett helt mejeri. Vi vek av från leden och drog den sista 1,5 km ute på landsvägen. Det var skönt att komma ut där och få igång lugn löpning och få bort mjölksyran. När vi kom hem, så fortsatte jag och min teamleader ner till vattnet, där vi tog ett uppfriskande dopp i havet.

Vi konfade ett par timmar till, sedan var det guidning i parken till en mycket bra och kompetent guide. Hela vandringen avslutades med en vargmiddag vid varghägnet. Häftigt att sitta och äta grillat kött, med vargar gående utanför fönstret. Efter en kaffe och avec kom vi tillbaka till hotellet vid midnatt. Innan jag lade mig slängde jag in en fix som kommit under dagen.

Jädrar vad jobbigt det var på Sotenleden.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards