Alla inlägg under juli 2009

Av Stefan Manning - 14 juli 2009 09:07

Vilket härligt reportage. Ultralöpningen har fått mycket nedial uppmärksamhet detta år i kölvattnet av alla svenska framgångar. I går var det dags för Jonas Buud att visa upp sig i SVT sport. Så underbart att man vågar visa annat än fotboll. Det måste krävas ett fruktansvärt civilkurage av sportredaktionen.http://svtplay.se/v/1621123/sportnytt/9_7_22_00

Av Stefan Manning - 14 juli 2009 07:24

I min entusiasm inför stundande studier i höst, så skickar Högskolan i Skövde en sida med länkar. Bland annat till en skola i Photoshop. Man kan tanka ner grundkursen (3 timmar lång) och bränna den på DVD eller montera den i deamon tools och köra den. Shit! Vilken bra kurs! Lätt att ta in och det börjar verkligen med basic saker. Exempelbilder och texthäfte följer med. Riktigt snyggt. Denna kurs får jag anledning att återkomma till. Vidare finns det mindre videomoduler att kolla in med lite specialare. Och allt detta helt gratis! Wooow.Stället heter http://www.moderskeppet.se

Av Stefan Manning - 14 juli 2009 06:56

Efter traumat inne i det kaotiska Göteborg igår, landade jag i däckstolen på terassen med en öl i näven. Nedvarvningen kom omedelbart. Vi bestämde oss för att gå till sängs eller snarare till madrass, tidigt igår. Innan det skedde flyttade vi upp madrasserna till sovrummet, som nu var klart för inflyttning. Det mysiga är att när sovrumsdörren står öppen kan man se ut över en stor del av Sävedalen. Det skulle bli fint att vakna upp med denna utsikt.Efter att ha läst några sidor i en intressant bok om vardagsmotion, så insomnade jag lugnt och stilla, som det brukar stå i vissa annonser. Men med den skillnaden att jag däremot vaknade upp igen kl 04.52 Totalt klarvaken. Inte ens sömndrucken. Bara pigg och nyter. Jag skulle då titta ut och så att utanför rådde det en total dimma. Det kändes som om man befann sig i en ubåt i ett mjölkpaket. Så var det med den utsikten. Häpp!

Av Stefan Manning - 13 juli 2009 20:57

Att äta hamburgare är inte bra enligt forkarna. Nu är det bevisat. En kund på McDonalds på Avenyn fick på käften i natt och det rejält. Spräckt näsa slutade det med. Tydligen så är inte butiksbiträdena tålmodiga mot korkade kunder, utan ger dom på käften istället. Biträdet fick hjälp av en broiler i vaktuniform. Man undrar ju vad som orsakade detta utfall. Men dumskallarna på McDonalds gick till attack på en kund inför en herrans massa vittnen. Dessuto blev de fångade på film. Även om kunde varit tyken, vilket säkert varit fallet. Jag kan tänka mig att det kommer in en och annan på kvällskvisten och kaxar sig. Så är denna grad av våld under inga omständigheter befogad. Det verkar som om juli skall bli dumskallarnas gyllene månad. Vad är det med folk, nuförtiden? Vart barkar det hän? Det hittas döingar högt och lågt runt hela landet, folk misshaandlar varandra. Är det ingen som lägger ner en kvart på att uppfostra sin ungar längre?

Vad McDonaldskunden beställde framgick inte. Kanske en McTasty? Men jag skall fan inte behöva gå en självförsvarskurs, för att knata in på en svullokrog och köpa en hamburgare.

Av Stefan Manning - 13 juli 2009 20:42

Efter jobbet mötte jag Niklas. Vi skulle iväg och handla vandrarkängor till hans fjällsemester och jag skulle fixa lite rabatt. Men det märks att tunneln är avstängd. Köer på Götaälvbron och vid dess avfart, genom stan med arbeten på Stampbroarna. Dessutom är det Gothia Cup på Heden, bland annat.

Jag fattar inte. Varför måste folk ta bilen in till city, när man vet om läget? Att turister som kommer hit inte är uppdaterade. Men de som bor i Göteborg eller unt om borde ju nu vid detta lag veta bättre efter denna massiva informationskampanj. Vad tänker folk med? Det var trängsel inne i stan också. Fy fan vad jag hatar det. Jag kommer defenitivt inte ge mig in i stan medan detta spektakel pågår. Det får vara måtta på det hela. Jag är tacksam att jag valde att åka kollektivt idag istället för att ta bil. Faktiskt.

Av Stefan Manning - 13 juli 2009 11:41

Efter lunchen begav jag mig till materialförrådet. Och minsann! Där stod ett gäng fruktkorgar uppradade. Någon måste missat att frysa beställningen över semesterperioden. Det är bara jag och en till i mitt team här. Så nu lär vi få äta så mycket frukt att vi kommer att skita blast i veckor efteråt. För att inte prata om nästa vecka, då jag är ensam...

Av Stefan Manning - 13 juli 2009 10:24

Idag har jag provat att åka kollektivt. Nu inser jag varför jag föredrar merkostnaden att ta egen bil till jobbet. Resan i sig gick smidigt. Men när jag kom ner till Pendelstationen i Partille, satt två helidioter inne i väntkuren och rökte. Precis under en skylt med rökning förbjuden. Var skall man utsättas för dessa djävla korkskallar? Varför måste jag bli delaktig i deras självmordsförsök? Och varför kan dom inte tänka själva? Sedan stod en kärring på tåget och hostade rätt ut, utan att hålla sig för munnen eller dylikt. Luckan tväröppen och host rätt ut i församlingen. Är det någon idé att säga åt detta ufo att hålla för mun när man hostar om man vid uppskattningsvis vid 50 års ålder inte kan komma på detta med egen tankekraft?På bussen från Nordstan till Volvo, tvingades vi passagerare att lyssna på en fjolla som snackade högt och ljudligt i sin mobil. Konstant hela vägen ut till Volvo. Och hur djävla intresserad är jag av att höra om hennes fylleslag i helgen?Till slut undrar jag med dagens erfarenheter. Vad i ligger det miljövänliga med att åka kollektivt? Och hur kommer det att bli när alla är tillbaka från sina semestrar? Näe! Det blir bilen hädanefter och så lite kollektivtrafik som möjligt. Det är inte förhandlingsbart...

Av Stefan Manning - 12 juli 2009 15:07

Idag hade jag tänkt att springa upp till Bokedalens naturresarvat. Fast när jag kom dit och skulle springa in på en naturstig, så tog jag fel och hamnade borta vid Jonsereds herrgård istället. Det var en djävla backe dit upp. Så det blev att dra ner till Humlebadet istället och springa genom Jonsered hem. Fast denna gång tog jag hemvägen via Kåhög och Utbyvägen. Även detta var en vacker och trevlig bana. Defintivt inte flack, utan väldigt böljande med många sega stigningar. Bra träningsbana.

Jag får göra en ny attack på bordalens naturresarvat vid ett annat tillfälle.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards