Direktlänk till inlägg 27 mars 2010

Hjärt och lungräddning för bil

Av Stefan Manning - 27 mars 2010 13:18

Nu har kag och Carina försökt att få i gång Hennes careta. Alla upplivningsförsök har varit förgäves och det var nu dags för den slutliga lösningen (om man nu får använda ett sådant uttryck i jante-Sverige). Bildjäveln skulle bogseras igång. Bogseröglor och andran nödvändiga utensilier införskaffades inför detta event.

Efter att monterat skiten, bar det av. Vi körde fram och tillbaka i omgivningarna, men inte ett enda livstecken. Inte en enda tendens till att bildjäveln startade. Då var det inget att diskutera längre. Bogseringen gick vidare till Hisingen och bilverkstaden för avstjälpning och eventuell slutförvaring.

Nu bar det sig inte bättre än att ägaren råkade att befinna sig på plats, trots att det inte var öppet på verkstaden. Han hjälpte oss att knuffa in bilskrället på en p-plats. När Carina sedan redogjorde för våra vedermödor och ett antal kontrollfrågor från honom ställdes, så kunde man se att ögone glimmade till på honom och följande lämnade hans mun: "Det här känner jag igen...."

Hela gänget drog ut bil det fyrhjuliga liket. Huven vräktes upp återigen för en snabb obuktition. Imotorrummets högra del satt en stor röd knapp, som han klappade till. And behold! Bilen startade! Bara så där. Det visade sig att denna röda knapp var ett nödstopp till bränslepumpen. Och om bilen får sig en kraftig stöt eller smäll, så löser den ut och stoppar bränsletillförseln. Detta för att det inte skall läcka ut bensin vid en krock. Så enkelt var det. Och Carina hade dunsat i en snövall när Hon skulle parkera under snökaoset och det var nog då det hände. Men kunde inte dom där djävla fransoserna skrivit något om detta i instruktionsboken!!?? Det skall väl tilläggas att detta fel är synnerligen ovanligt eftersom det tog lite tid för vår stjärnmekaniker att komma på detta.

Men där stod han som Jesus med båda armarna ut, det var nästan så att det var en aura runt omkring honom och vi stod där och bara glodde. Nu lät vi bilen stå kvar där. För han tyckte att motorn ändå inte gick särskilt rent. Problemet löst och vi hade en god anledning att garva på hemvägen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Manning - 10 augusti 2012 10:43

För att fortsätta följa mig. Gå till: http://ultrastefan.wordpress.com   Denna blogg uppdateras inte mer. Bloggen kommer dock att ligga kvar som arkiv. Detta är sista inlägget! ...

Av Stefan Manning - 10 augusti 2012 10:38

Hej kära läsare! Detta blir mitt sista inlägg på Bloggplatsen. Jag har tröttnat lite på denna webbplats och all reklam som skitar ner här. Ni har inte märkt något eftersom jag betalat för att hålla den reklamfri. Men det är ett mörker när man skall...

Av Stefan Manning - 9 augusti 2012 15:47

Nu fick jag tummen ur och besökt tandläkaren. Efter att ha haft lite ont i tänderna under ett par veckor fikc det vara nog. Jag ringde ner till Folktandvården för att boka en tid. Sköterskan som tog emot samtalet frågade om jag kunde vara där inom en...

Av Stefan Manning - 9 augusti 2012 11:38

Onsdag i mitt liv betyder en enda sak - LEK. Dagen då LEK-gänget samlas. Vi tränar lätt och äter en bit mat efteråt. Vi är tre par som gör detta varje onsdag. Nåja. Några gånger har vi fått hoppa över, men de har varit lätt räknade. Igår var det min ...

Av Stefan Manning - 8 augusti 2012 15:04

Nu har jag packat akutväskan om jag skulle behöva åka in till akuten. Vilket kommer att ske nästa hjärtflimmer. Det är inte som en läkares akutväska utan mer grejer som är bra att ha med sig under de långa väntetiderna. A4 kollegieblock, penna, reser...

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards