Alla inlägg under mars 2011

Av Stefan Manning - 11 mars 2011 14:17

Nu är allt klappat och klart. Strax drar jag till Skövde. Men jag gör ett litet stopp i Alingsås och fiskar upp Carina på Hennes jobb. Fan vad detta skall bli kul!

Av Stefan Manning - 11 mars 2011 11:12

Den 11 mars 2006 ställde jag mig på startlinjen i Bolungerskogen i Skövde. Jag skulle springa mitt första 6 timmarslopp. Det var 11 minusgrader vid starten. Temperaturen steg ett par grader under loppets gång. Den gången sprang jag ihop 44937 m och hade därmed per definition sprungit längre än ett marathon och tagit steget in i ultralöpningens fascinerande värld.

En värld jag har kommit till för att stanna. Ultralöpningen har öppnat för så många upplevelser och gett mig så mycket. Jag insåg direkt att detta var min grej. Jag hoppas att få ytterligare fem minst lika spännande år. Och jag hoppas att jag kan krydda mitt 10-års jubileum med att få springa Badwater.

Av Stefan Manning - 9 mars 2011 22:43

Så där ja! Äntligen kunde gänget i LEK samlas igen. Detta var faktiskt årets första träff. Fast vädret var ju ingen höjdare. En massa snöslask och kraftig blåst. Vi tog oss ut till Kåhög och vände. Jag och Ava sprang lite fram och tillbaka och gick ett par korta sträckor med övriga sällskapet innan vi pep iväg igen. 6,7 kilometrar fick jag ihop. Alltid något.

Nu blir det vila fram till Skövde 6 timmars och laddning med Vitargo Carboloader.

Av Stefan Manning - 9 mars 2011 10:19

Tittade upp från skärmen och ut genom fönstret. Men va fan!!! Det snöar ju. Där rök mitt goda humör. Det bästa sättet att få mig på dåligt humör är att se till att det börjar snöa. Fan ta den där djävla snön!

Av Stefan Manning - 9 mars 2011 08:43

Återigen har jag tagit ett steg närmare beach 2011. 45 minuters frenetiskt baxande i diverse maskiner för att trimma min späda överkropp. Jag märker att styrketräingen börjar visa lite resultat nu. Speciellt när jag springer. Det gäller att hänga i nu.

Av Stefan Manning - 9 mars 2011 06:54

Igår hade vi inget bredband på hela dagen trots ComHems fina reklam om snabbt och stabilt. Jag har nog lite åsikter där. Men efter lite lirkande och omstart av router så är det igång igen och vi har åter internet - detta virtuella knark.

Av Stefan Manning - 9 mars 2011 05:49

Man blir bedrövad över dessa nya bensinpriser. Allt detta för oroligheterna i Nordafrika. Och tror Ni att staten skulle kunna sänka skatten? I helvete heller. Men jag kommer faktiskt ihåg en gång på 70-talet då besninskatten ökades med anledningen att vi hade de lägsta priserna i Europa. Så det behövs ju inte krig för att priset skall öka.

Av Stefan Manning - 8 mars 2011 20:13

Kvällsjogg med Carina efter jobbet idag. Vi tog vår vanliga Kåhögssväng och kunde borta i Kåhög bevittna en grymt vacker solnedgång. Jag bakåtintervallade några gånger och fick ihop 8 km.

Det är skönt och väldigt avkopplande att få komma ut så här på kvällskvisten.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards