Alla inlägg under mars 2011

Av Stefan Manning - 18 mars 2011 05:51

Detta slitna, men ändå sanna uttryck. Fick ett raseriutbrott när jag vaknade och såg all snö. Men jag inser att denna skit kommer att smälta bort snart. Så löpningen på helgen är nog inte så hotad.

Av Stefan Manning - 17 mars 2011 11:11

Känner mig inte lika dizzy som jag gjorde igår. Jag tror att det värsta var i går eftermiddag. Nu gäller det bara att hålla i pulvrandet några dagar till, innan jag drar på med handflatemetoden igen.

Av Stefan Manning - 17 mars 2011 05:49

Igår var jag med LEK-gänget i Lindomes djupa och mörka skogar och hade säsongsavslutning på islöpning. Det blev lite halkigare än vad jag hade trott och farten blev därefter. Sedan gick det inte heller fort på grund av min lilla pulverdiet. Jag var ganska slak efteråt, trots att hela distansen stannade på 5,75 km. Inget att gnälla över, det är max 1½ vecka kvar. Sedan blir det handflatemetoden igen.

Det som var riktigt bra var att jag kunde testa min nya pannlampa LED-lenser H7 på riktigt och jag var mycket nöjd med det jag såg.

Eva lånade mig en fotpod till Garminen också som jag fick prova. Den skall jag utvärdera ikväll - jag orkade inte igår när jag kom hem.

Av Stefan Manning - 16 mars 2011 09:10

Nu har jag anmält mig till en distansutbildning vid högskolan i Umeå. Kost vid träning 15hp som skall gå under höstterminen 2011. Den verkar ganska intressant och jag behöver vigda mina kunskaper inför Badwater. Återstår att som om jag blir antagen.

http://www.umu.se/utbildning/program-kurser/kurs/?currentView=syllabus&code=2KN035

Av Stefan Manning - 16 mars 2011 07:59

Under min lilla läkarvisit igår, skvallrade jag lite för henne att jag skulle till Badwater om fem år. Då visade det sig att hon har varit i death valley. Genast slog mig tanken att denne person skulle vara ypperlig att ha med i supportteamet. * gör en notering om detta *

Av Stefan Manning - 16 mars 2011 07:12

Var nere och tränade i Kraftkällaren och nu märks det att man endast tar in ca 750 kcal per dag. Det var osedvanligt segt. Jag fick gå ner från fem till tre set på maskinerna. Bara att acceptera, men detta skall ju pågå max en och en halv vecka till, så det är ju inget att gnälla över.

Av Stefan Manning - 16 mars 2011 06:45

Igår var jag hos tant doktorn. Ett bra möte på alla de sätt utom att blodtrycket var högt då, fast sådant går ju att behandla. Hon gjorde nå't som kallas Q intervention. En uppskattning hur stor sannolikheten är att jag dör i hjärt- och kärlsjukdomar inom 10 år. Då tittar man på ålder, blodtryck, kolesterol och lite annat tjafs. Om sannolikheten är 20% eller mer sätter man in behandling. I mitt fall låg den på 8%, då kan man ju slappna av lite.

Av Stefan Manning - 15 mars 2011 09:18

Skule ha besökt tant doktorn igår. men när jag kom dit visade det sig att hon inte var där och att jag var boka som idag istället. Men hon sa måndag till mig i mailet hon skickade. Vi gör ett nytt försök idag. Jag är lite nyfiken på min fossing.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards