Alla inlägg under mars 2011

Av Stefan Manning - 8 mars 2011 06:00

Nu på morgonen skall jag iväg till vårdcentralen för att lämna lite prover till doktorns årliga kontrollbesiktning. Och då skall jag vara fastande. Urk! Det kommer att bli en prövning. Halv åtta öppnar dom, så det kommer att dröja innan jag får något i kroppen.

Sedan lär jag bli kallad till den årliga utskällningen....

Av Stefan Manning - 7 mars 2011 08:29

Nu är det bara Skövde 6 timmars som är i tankarna. Jag har även kollat in vädret och prognosen ser ju faktiskt bra ut. Fan vá kul det skall bli att få springa där igen.

Av Stefan Manning - 7 mars 2011 07:07

Denna vecka blir en kort arbetsvecka. Jipiii! Jag är ledig på fredag. Då skall jag sova ut och förbereda mig för 6 timmars i Skövde.

Hur som helst så startade jag veckan med ett styrketräningspass. Nu kastar vi oss över arbetet.

Av Stefan Manning - 6 mars 2011 18:17

Denna här helgen har varit en toppenhelg. Jag har fått sova ut ordentligt och jag har fått springa. Wooow! Det kan inte bli bättre. Och jag skall inte vara missnöjd med min veckodos heller. Denna vecka har jag sprungit hela 72,4 km. Jättenöjd!

Av Stefan Manning - 6 mars 2011 18:06

Efter att ha varit upp i derygt en timme och fått i mig en bra frukost, var det dags för träning. Jag hade tittat ut en bana på Eniro som gick från mig ner mot Utby, Kviberg vidare mot Gamlestaden. Därifrån Gamlestadsvägen bort till Hjällbo. GC banan hea vägen upp på Gunilseåsen. Där vek jag av mot Gunilse ovh ut moy väg 190 mot Gråbo. Jag kom ut nästa vid stoppljusen och korsade Gråbovägen. Fortsatte förbi Gunilse kyrka och sedan bort mot Lexbydal. När jag kom fram till Lexbyvägen bestämde jag mig för att utöka rundan. Så istället för att ta höger och springa hemåt, tog jag vänster och fortsatte upp mot Jonsered. Efter fabrikerna vände jag vid den lilla bron och sprang hem igen utmed min ordinarie rut som jag tar hem från Humlebadet.

Vädret var fantastiskt och det kändes jättebra hela vägen. Jag var noga med att dricka och ta en salttablett då och då. Banan är mycket tuff och det är många och riktgt långa stigningar. Det är egentligen bara den första mile som är flack.

Avsikte var att hitta och träna in ett bar lunk till 6 timmars i Skövde och jag tror jag lyckades med det, trots alla uppförslöpor. Hade jag gjort som jag tänkte från början så skulle passet landat på 27 km, nu blev det 32,16 trivsamma kilometrar. Jag kunde konstatera att efter 3 timmar hade jag gjort ganska exakt 27 km.

Jag förtog mig inte utan trivselsprang hela vägen oavsett vilket tempo jag hade. Totalt tog hela passet 3:43 minuter. Och jag känner mig fräsch. Det var bra timat för Carina höll på att göra mat när jag kom hem så det blev en bra påfyllning av depåerna också.

Av Stefan Manning - 6 mars 2011 18:05

Även idag fick jag sova ut tills jag vaknade. Jäklar vad jag älskar detta! Det bästa sättet att rädda en ledig dag på. Tyvärr blev det ingen vasaloppsspinning i år. Men det kommer ju fler tillfällen.

Av Stefan Manning - 5 mars 2011 14:21

Vilken dag! Strålande solsken och 6 plusgrader! Nåja det blåser lite. Men man kan inte få allt. Den riktiga vårkänslan infann sig idag. Vad gör man då? Jo man ger sig ut och springer. Det bästa sättet att uppleva detta vackra väder. Jag och Cartina drog till Bergsjön. Väl uppe efter den lååånga backen, vände vi vid Rymdtorgsrondellen och lufsade hemåt. Mina vana trogen gjorde jag lite bakåtintervaller också. Totalt visade Garminen 11,16 km.

Av Stefan Manning - 4 mars 2011 21:40

Jösses! Nu är jag snurrig i bollen. Efter en hård arbetsvecka har jag druckit alldeles för mycket öl. Det är ju precis det jag skall undvika. Men det är ju ändå fredagsmys.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards