Alla inlägg den 20 oktober 2008

Av Stefan Manning - 20 oktober 2008 19:57

Det var detta jag skulle säga innan jag blev distraherad av bilpolisen. Det känns mycket bättre med förkylningen nu. Och jag skall köra ett spininngpass imorgon. Inte mycket till träning inför 24 timmars spinning. Men jag prioriterar att bli frisk till detta event istället för att sitta där och vara halvkass. Fast det finns ju en del som tycker jag är helkass, fast av andra skäl.

Denna vecka som kommer skall jag försöka att sova så mycket som möjligt. Jag vill vara så utvilad som möjligt (så klart). Och till min bostadsrättsförening kan jag bara säga: tyvärr. Jag kommer inte på städdagen den 25:e eftersom jag är bokad med spinning den dagen. Ni skulle varit ute i god tid med den kallelsen och inte sex dagar innan. Fast å andra sidan har jag ju varit med föregående gånger, så jag kan ju inte anklagas för att vara en smitare, vilket många andra hushåll i föreningen kan anklagas för. Fast i detta läge så tror jag att jag möts av en viss förståelse...  :-)

Hur som helst. Det känns bra nu  :-) 

Av Stefan Manning - 20 oktober 2008 17:46

Idag när jag körde hem och närmade mig hemmet, så har vi ett antal markerade fartgupp på vägen där. När jag kom körande hem och närmade mig första guppet, så fick jag ett möte. Saktade ner som vanligt, håller mig innanför min väghalva, klart utmärkt på vägen, bara att följa sin vägbana. Busenkelt. Helt plötsligt svänger den mötande bilen ut över vägmitten. Instinktivt tutade jag. Och det var inte mer med det. Döm om min förvåning när det plötsligt ringer på min mobil en stund senare när jag kommit hem. Och vem är det? Jo! Det där vänstertrafikkörandet ufo:t som jag hade mött tidigare. Han hade fått fatt på mitt bilregnr, lekt deckare för att sedan ringa upp och skälla ut mig.

Nu är det så att jag svarar normalt inte när det visas dolt nummer på displayen, men jag trodde det var Carina. Jag hör en lång harrang i luren och när jag efter viss möda fått vederbörande att identifiera sig kunde jag fortsätta samtalet. Han var skitarg för att jag tutade och att jag kört som fan fram till guppet (det säger ju sig självt att man kör inte som fan fram till guppet). Jag förklarade för honom att jag tutade på honom för att han körde vänstertrafik och inte kunde hålla sig på sin kant. Håller man sig inom sin väghalva, så kan man mötas även där. Det kan till och med en schimpas räkna ut. Det FINNS plats och det är INGA problem att mötas. Bara att köra efter mittlinjen, såvida man inte kör med buss, storlastbil eller van, utan med en vanlig personbil. Man kommer INTE åt hindermarkeringarna vid vägkanten. Det är lugnt! Jag har mött många där. Fast det är ju klart om man inte kan se detta, då anser jag att ögonmåttet är så nedsatt att man är en trafikfara och inte heller skall inneha körkort. Hade man inte kunnat mötas rent fysiskt, dvs att passagen varit så smal, så hade det suttit ett vägmärke där som angett detta! Hallå!! Tänk! Tänk!

Men jag blir bara så förbannad över dessa djävla poliswannabies som lägger ner all energi på att söka upp mig via bilregister och sedan leta upp telefonnummer för att sedan ringa och skälla och inte låta mig får komma till tals, istället för ett par sekunders eftertanke.

Är man dessutom så djävla ohyfsad att man ringer upp med dolt nummer och inte presenterar sig så har jag inget att säga till sådan flane. Så efter ett par meningslösa försök att ge min syn på det så kopplade jag ner detta samtal. Vill han ringa upp igen, så får han göra det, men då inte försöka vara anonym och dessutom låta andra komma till tals och tala till punkt. Det skall inte vara något ensidigt skällande. Antagligen kommer jag att bli utskälld i Lerums tidning, under dess mest patiska avdelning. "Veckans morr", vilket är en tummelplats för alla dessa anonyma idioter som skall sträcka upp andra och som själva inte kom in på polishögskolan.

Så skall Ni kasta skit på mig! Varsågod! Men gör det inte anonymt. Sådana personer ser jag ner på med djupt förakt och dom blir bemötta därefter.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards