Alla inlägg den 12 oktober 2008

Av Stefan Manning - 12 oktober 2008 19:58

Denna helg har det minsann varit livat.

Igår var det start i Göteborgs halvmarathon. Det var mulet och mycket blåsigt. Min grabb Mikael var med i starfållan och debuterade på halvmaradistansen. Som vanligt träffade man många bekanta innan, under och efter loppet. Själv tyckte jag att det gick ganska bra. Jag och Ava sprang tillsammans en ganska lång sträcka. Men efter ca 15 - 16 km, släppte jag henne och fortsatte i egen takt. Jag kände mig inte trött, utan ville hålla min egen takt. Mikael hade passerat mig vi 2 km ungeför och han såg oförskämt oberörd ut när jag och Ava mötte honom innan vändpunkten. Jag kom i mål på 2.19 Det var en tid jag var synnerligen nöjd med och faktiskt min näst bästa halvmaratid detta år. Det var bara Kungsbackaloppet som gick snabbare. Låt vara att denna tid var en sekund snabbare än Göteborgsvarvet. Ja, ja... petitessser. Men det gick i alla fall bättre än väntat. Jag hade själv räknt med en tid runt 2.30 eftersom det ärrunt denna tid jag har legat och harvat under sommaren och hösten.

På kvällen var det dags för nästa evenemang. Vi skulle följa ironmantävlingen på Hawaii som startade 19:00 svensk tid. För ändamålet hade vi röjt i vardagsrummet och Carina hade förberett med lite mat och tilltugg. Senare kom Ava och Nisse tillsammans med dotter. Vi la ut en presenning på golvet och ställde upp fyra trainers med cyklar. Sedan körde vi en improviserad ironmanspinning i vardagsrummet. Detta till följd av att den ordinarie ironmanspinningen hade blivit inställd på gymmet. Där satt vi och trampade fram tills första man gick i mål, strax efter tre på natten. Vi hade faktiskt riktigt roligt.

Av denna anledning känner jag mig lite småseg idag.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards