Direktlänk till inlägg 8 maj 2010

Fjärås vårlopp

Av Stefan Manning - 8 maj 2010 21:54

Det såg ju inte allt för frackt ut i morse, det blåste ganska rejält. När jag kom ner till Fjärås började det regna också. Och detta regn höll i sig, men var ändå ganska lätt. Totalt var det väl cirka hundratalet löpare. Banan var väldigt trevlig och lättsprungen, bortsett från den sista backen upp mot mål som var ca 250 m lång. Lätt böljande bana, väldigt öppen. Men som tur var så påverkade inte vinden idag så mycket. Annars kan jag tänka mig att detta är en ganska vindkänslig bana på grund av att den är ganska öppen. Det kändes kanonbra under loppet och jag kunde trycka på. Det är en underbart skön känsla att kunna hålla hyfsat jämn och med mina mått mätt, hög fart. 5 km passerades på 27:05. Den andra halvan upp till 10 km gick på 27:20, så jag har sprungit fruktansvärt jämnt. 10:an passerades på 54:25. Att jämföra med Jogg KM på bana då jag landade på 54:19. Denna gång var det landsväg. Hade det inte varit för den sista backen hade jag faktiskt kommit in under timmen. Den sista kilometern gick på 6:09 när jag totalt har snittat på 5:31. Totalt blev det 1:00:57. För att uttrycka mig milt är jag grymt nöjd. Detta gick långt över förväntan.

 
 
Ingen bild

Evisen

10 maj 2010 21:10

Hej Stefan! Jag "hittade" dig under Fjärås vårlopp på jogg.se, och konstaterade att du va en av de 3 som jag tog rygg på under Fjärås vårlopp..(svart pannband å en ilsket rosa/skär jacka...kanske inte minns..) Tack för draghjälpen ialla fall!!! Jag vill här bara skriva då jag precis kikat runt på din sida - å tala om att jag är mäkta imponerad av dina meriter i löpar dojjorna!!! (och på cykel å bland böljorna de blå!) Ville bara tala om att det sporrar å inspirerar att läsa - så Keep up, don´t think, just run - som jag själv har anammat som mantra när vägen framför känns jä... lång ;) Lycka till å ha ett fortsatt bra löpar år!! ..Känn dig lite jagad på Gbg varvet om dryga 2 haha!! Hejsvejs!! / Evis

 
Ingen bild

Evisen

10 maj 2010 21:17

..hmm du ska ju inte springa varvet (såg jag nu..)..ok du vann med Sthlm maran ;) Lycka till!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Manning - 10 augusti 2012 10:43

För att fortsätta följa mig. Gå till: http://ultrastefan.wordpress.com   Denna blogg uppdateras inte mer. Bloggen kommer dock att ligga kvar som arkiv. Detta är sista inlägget! ...

Av Stefan Manning - 10 augusti 2012 10:38

Hej kära läsare! Detta blir mitt sista inlägg på Bloggplatsen. Jag har tröttnat lite på denna webbplats och all reklam som skitar ner här. Ni har inte märkt något eftersom jag betalat för att hålla den reklamfri. Men det är ett mörker när man skall...

Av Stefan Manning - 9 augusti 2012 15:47

Nu fick jag tummen ur och besökt tandläkaren. Efter att ha haft lite ont i tänderna under ett par veckor fikc det vara nog. Jag ringde ner till Folktandvården för att boka en tid. Sköterskan som tog emot samtalet frågade om jag kunde vara där inom en...

Av Stefan Manning - 9 augusti 2012 11:38

Onsdag i mitt liv betyder en enda sak - LEK. Dagen då LEK-gänget samlas. Vi tränar lätt och äter en bit mat efteråt. Vi är tre par som gör detta varje onsdag. Nåja. Några gånger har vi fått hoppa över, men de har varit lätt räknade. Igår var det min ...

Av Stefan Manning - 8 augusti 2012 15:04

Nu har jag packat akutväskan om jag skulle behöva åka in till akuten. Vilket kommer att ske nästa hjärtflimmer. Det är inte som en läkares akutväska utan mer grejer som är bra att ha med sig under de långa väntetiderna. A4 kollegieblock, penna, reser...

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards