Alla inlägg under juli 2010

Av Stefan Manning - 11 juli 2010 18:15

Nu har jag även fördärvat söndagen med att jobba lite. Som en ad-hoc systemförvaltare får man vara beredd att jobba även på helger och kvällar trots att det inte behövs. Men vill man betala för det. Fine! Då får dom stå sitt kast. Som var, så innebar detta extraknäck inga större åthävor. Men ändå så blev det ett måste denna söndagseftermiddag.

Av Stefan Manning - 11 juli 2010 13:30

Under tiden jag var ute och kutade, så slutförde Carina inoljningen av vårt trädäck. Så nu är den biten avklarad. Efteråt blev det en mindre shoppingrunda på Allum. Jag har handlat upp ett nytt lager med fillingar på Dressman och lite annat smått och gott.

Av Stefan Manning - 11 juli 2010 11:15

Vaknade upp tidigt idag. Jag hade inte den optimala sömnen i natt. Men jag klädde planeenligt om mig till löpare och gav mig ut på en kort runda runt Kåhög idag. Det var 26 grader ute, mulet och kvalmigt. Ett regnväder skulle senare komma in. Syftet med rundan var helt enkelt att avverka minst 3,5 km. Men eftersm jag enligt ett nyårslöfte inte springer kortare rundor än 5 km, så fick det bli Kåhögsrundan. Idag blev det totalt 6,5 km på 37:19 - 5:45 i snitt. Men det som var mest glädjande var att jag efter 3,5 km hade passerat en årstotal på på 1000 löpkilometrar. Det var jag väldigt glad över och det känns riktigt bra.

Tyvärr hann jag inte innan halvårsskiftet på grund av sjukdom. Men, men...   man kan inte få allt.

Av Stefan Manning - 11 juli 2010 00:00

Efter hemkomst från Skatås tog vi det lugnt en timma. Sedan satte vi igång hemma. Vi har satt upp lite tavlor. Röjt ut nästan alla kvarvarande kartonger. Därefter beväpnade sig Carina med en pensel och nu har Hon oljat in halva terassen. Den andra halvan tar vi imorgon.

Under tiden startade jag upp gasolgrillen och grillade några köttbitar. Detta avnjöts till slut framför TV:n till en inspelad film. Det var ingen större idé att sitta ute på terassen när allt står huller om buller.

Imorgon tar vi resten. Vi skall iväg till Aspen igen för ett våttdräktspass. Sedan skall vi göra lite mer i hemmet. Klockan 17 skall jag jobba lite - ett snabbt SQL-hack i en produktionsmaskin på jobbet. Sedan är det att göra sig beredd för den näst sista arbetsveckan innan semestern.

Av Stefan Manning - 10 juli 2010 23:56

I eftermiddags var jag och Carina i Skatås och sprang. Vi hade laddat upp med vätskerygga och handflaskor. Och det var varmt. 31 grader visade termometern, så det blev ju springa därefter. Jag var ganska slak när jag kom hem, trots att jag drack rejält och även efter det jag kom hem. Men det märks på löpningen att jag åter går på minuskalorier igen.

Inte mycket folk på Skatås som sprang, däremot var det fullknôkat av folk i Härlanda tjärn. 12,25 km blev det. De 16 km som jag hade i sinnet att avverka idag kom på skam. Nu har vag 3,5 km kvar till min årstotal på 1000 km. Det skall jag ta imorgon.

Av Stefan Manning - 10 juli 2010 18:26

Har varit ute på terassen vid lunchtid och tvättat bort algangrepp. Jag kände att det skulle vara en klar fördel innan man börjar att olja detta trädäck. Det har tydligen inte varit oljat sedan det byggdes 2003, så det är sannerligen på tiden.

Av Stefan Manning - 10 juli 2010 10:56

Igår fick jag och Carina en grym avslutning på veckan. Vi pacakde våra våtdräkter i en rygga och sprang upp till Humlebadet vid Aspen. Det är 5,6 km dit. Jag körde lite bakåtintervaller fram och tillbaka. Väl framme blev det simning. Jag simmade ca 800 meter i öppet vatten. Det satt som en smäck. Därefter blev det löpning hemåt igen med bakåtintervaller.

Carina körde på väldigt friskt hem. Helt plötsligt verkade Hon som en kalv på grönbete. Vid ett tillfälle satte Hon av och jag fick jobba utav helvete för att hänga på Henne. det är gott gry i den tjejen. Framför allt är det kul att se när Hon blixtrar till på det sättet.

Vi var inte hemma förrän tjugo över tio på kvällen. Ett kanonpass. Under simningen tvingades jag konstatera att min våtdräkt är på väg att bli för stor. Jag misstänker att det kan bli nödvändigt att gå ner en storlek inför Kalmar. Nu är jag uppe i en årstotal av 984 km. Bara 16 km kvar till 1000-ribban.

Av Stefan Manning - 9 juli 2010 15:06

Nu måste det vara nyhetstorka på våra tidningar när man kan läsa att Prins Carl-Philip har vunnit en pub-quiz. Intresseklubben noterar detta...

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards