Alla inlägg under juli 2010

Av Stefan Manning - 16 juli 2010 06:19

Idag är det sista dagen på den näst sista arbetsveckan innan semestern. Nu längtar jag grymt efter semester. sommaren på mitt jobb har varit ovanlig stökig, med folk som på fullt allvar inte vill förstå att man uppdaterar inte system med nya releaser mitt under semesterperioderna.

Det skall bli skönt att slippa detta i fem veckor. För en sak är säker. Jag kommer inte att läsa mail eller ha jobbtelefonen påslagen. Är det semster, så är det semester. Simple as that.

Av Stefan Manning - 15 juli 2010 13:12

Nu har jag bokat två biobiljetter på Bergakungen till lördag. Då skall jag och Carina gå på bio och äta en bit mat efteråt. På lördag firar vi vårt 5 års jubileum. Tänk vad tiden går. Jag tyckte inte alls att det var så länge sedan denna fantastiska sommar 2005

Av Stefan Manning - 15 juli 2010 12:52

I morse blev det efter lite tveksamheter igår löpning till jobbet. Och det blev en varm historia, trots att jag startade 05:20 på morgonen. Redan då var det 20 grader ute och där det var skuggfritt så låg solen på ganska bra. Som tur var hade jag denna gång min vätskerygga med mig fylld med Dahlblads Loadex.

Löpningen var inga problem. Det rullade på i ett behagligt 5:50 – 6:00 tempo. Jag passerade 10 km på 58:07. Det var en varm lättare vind som kom från lite olika håll. Men de sista kilometrarna hade jag den snett bakifrån. Någonstans mellan 14 och 15 km drack jag nog lite för häftigt och för mycket vid ett tillfälle. Jag började få håll. Det kom och gick, detta håll. I och med det så sjönk tempot rejält. Men jag kände mig aldrig utmattade eller helt slut. Andra milen gick på 1:05 och jag passerade halvmaran på 2:10.

När jag svängde in på Arendals Allé och hade 800 meter kvar till entrén på jobbet, så började det regna. Det var helt underbart att få denna svalka, för innan dess hade det varit stundtals ganska varmt. Efter 2:23 minuter och 23 km senare, var jag framme.

Det hela hade gått riktigt bra i ett (trots hållet) behagligt tempo och kände mig nöjd och belåten. Det är alltid skönt att köra några längre pass utan att känna en nära-döden-upplevelse efteråt.

Av Stefan Manning - 14 juli 2010 18:45

Jag har bestämt mig för att vila idag, även vilan är ju en del av träningen. Hela jag känns seg och jag har ingen som helst lust att ge mig ut på några stordåd ikväll. När jag kom hem tog jag en liten middagslur, det köndes bra. För min del tror jag att sömnbrist ären ganska trolig orsak. Jag har sovit kasst de senaste nätterna, mest på grund av att det har varit varmt.

Av Stefan Manning - 14 juli 2010 12:57

Idag känner jag mig verkligen blassé. Har inget engagemang och ingenting är kul idag. Känner mig också lite trött och hängig. Men som tur är brukar anfall av denna karaktär gå över ganska snabbt.

Striden går vidare.

Av Stefan Manning - 14 juli 2010 06:30

När jag sitter här och läser på Luleå Universitets hemsida om kursen jag skall gå, så inser jag att det kommer att kräva sin man. Mycket tid kommer att behövas läggas ner på studier. Detta innebär att jag måste nog bli lite sparsam med tävlingar.

Efter Skövde ultrafestival, sista helgen i augusti, så får det nog inskränka sig till Rosa bandets 24 timmars spinning och Göteborgs marathon. Sedan går en helg till bort med LEK:s träningsläger. Ytterligare två helger forvinner med jobb.

Ytterligare så går större delen av december bort, då man skall förbereda sig för julhelgerna. det kommer inte att bli så mycket tid över att vifta på. Till det kommer en operation som jag skall göra också.

Jag kommer å andra sidan inte att hoppa på mer distanskurser, men jag vill gärna köra in dom jag har i mål och jag vill ha egen tid över för mina egna projekt, som inte är träningsrelaterade. Hemsidan, min nya träningsdagbok och min lilla nyörjarbok för löpning.

Av den anledningen skall jag nog inte inlåta mig så mycket mer i olika löpartävlingar. Så får vi se hur långt den disciplinen räcker.

Av Stefan Manning - 14 juli 2010 06:22

Jag känner en trötthet i kroppen. Av den anledningen kommer jag att vila från träning idag. Just nu känner jag mig lite velig och att jag håller på att tappa fokus. Kanske skulle en liten morgonlöpning till jobbet lätta upp det hela? Det är något jag får fundera på idag. Lite konlikt har jag eftersom simningen bör få företräde. Men jag hade faktiskt tänkt att försöka simma en fulldistans till helgen (3860 m).

Orsaken till segheten är nog mer att jag kör på mitt ursprungliga viktprogram igen för att komma ikapp den viktökning jag åkte på när jag var sjuk. Jag tappade liksom tempot där och det är ganska trögt att komma upp på rälsen igen. Nu börjar jag förstå vad dom menar med att det är svårare att hålla sin vikt man gått ner än att göra själva viktminskningen.

Av Stefan Manning - 14 juli 2010 05:37

Igår var det veckans höjdpunkt. Träning med LEK gänget. Det som förut varit onsdagar, men nu är tisdagar, har blivit helig för mig. Våra träningspass är inte (om jag ser det nu ur egen synvinkel) de allra hårdaste. Men de är de allra trevligaste. I går var vi hemma has Eva i Lindomes urskogar. Det blev en löptur, typ bakåtintervaller, till Finnsjön. Där körde jag ett kort simpass på ca 250 m. Som vanligt avslutades det hela med lite mat och allmänt lösande av världsproblem med tillhörande skvaller.

Det är sannerligen avkoppling att kunna fly vardagen kollektivt på detta sätt.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards