Alla inlägg under april 2010

Av Stefan Manning - 14 april 2010 09:57

Återigen en morgontur till kneget, detta blir tredje onsdagen i rad. Jag vill ju helt enkelt passa på när det är bra väder. Jag gick upp halv fem i morse. Inte någon av mina favorittidpunkter direkt. hela morgonen gick åt till att blanda Dahlblads och ladda vätskeryggan. Kläder hade jag lagt fram kvällen innnan. Kaffet var redan preppat och det var bara att trycka på knappen. Men det största jobbet är att fajtas mot igångsättningsmotsåndet. Jag ville gela tiden gå tillbaka till sängen och lägga mig. Detta är nog den största svårigheten med sådana här tidiga pass. Man vill ligga kvar i slafen.

Efter att ha slukat en kopp kaffe och fått på sig outfiten, var det dags att dra iväg. Det var en minusgrad vid starten kl 5 i morse, men det rättade snart till sig. Så fort man kom ut ur lägenheten så släppte mitt igångsättningsmotstånd, då hade jag påbörjat processen. Löpningen gick grymt bra och det kändes bra och avslappnat hela vägen, på ganska pigga ben. Det kändes dock inte så piggt igår, men jag hade dragit i mig en Vitargo carboloader direkt efter LEK-träningen igår. Hela distansen gick i ett behagligt 6:45 tempo. Jag stannade till två gånger och knäppte ett par bilder med mobiltelefonen.  Att springa utmed älven som ligger nästan spegelbank och exponerad för en vacker soluppgång, går inte att beskriva i ord. Det måste upplevas. Det fina vädret gjorde att träningspasset fick sig ett rejält lyft. Jag ångrar inte att jag gick upp i svinottan och sprang. Minnet av mitt igångsättningsmotstånd förbleknade snabbt i alla dessa harmoniska upplevelser som detta pass gav mig. Detta löppas var en Lisa för själen. det är svårt för många att förstå. Men herre gud vad jag kopplade av under denna löpning. Nu sitter jag på jobbet med ett leende.

När jag kom fram åt jag en grov fralla, som jag köpte i kiosken. Sedan tog jag min shaker och drog ut till pentryt, där jag skakade ihop en laddning Dahlblads Gainer (återhätningsdryck). Jag känner mig både ödmjuk och tacksam att jag kan få sådana här harmoniska upplvelser.

Av Stefan Manning - 13 april 2010 16:19

Idag var det barndövning på jobbet. Alla skulle lämna kåken och ge sig ut till uppsamlingsplatsen. När larmet gick hörde man ett allmänt: "neeej, inte nu...."

Hur som helst gick alla lydigt ut. Och väl ute stod man och hade det gôtt i solskenet. När sedan klartecknet kom att vi kunde gå in igen hörde man ett allmänt: "neeej... det är ju så skönt härute..."

Människan är allt bra anpassningsbar i vissa situationer.

Av Stefan Manning - 13 april 2010 06:55

Sitter här och trånar efter en marathon. fattar inte varför, men så är det på den här modellen. Men eventuellt kommer jag att jobba under Valborgshelgen. Men om det inte blir av är jag ganska sugen på  att åka till Sunne och springa deras mara. Den går första maj. Så jag får väl ställa frågan lite tydligare om det blir jobb eller inte. Det verkar vara en trevlig mara.

Av Stefan Manning - 13 april 2010 06:19

Så var man tillbaka på det kära gamla kneget igen. det känns som om jag har varit borta hur länge som helst, men så är det ju inte. Jag måste erkänna att jag känner mig ganska seg i kroppen efter allt tränande. Min planerade morgonrunda till jobbet imorgon bitti får jag nog fundera på en gång till. Blir den inte av så får det bli lite lunchlöpning istället. Lite mer beigt förvisso, men bättre än att bara sitta på röven.

Av Stefan Manning - 12 april 2010 19:10

Idag sprang jag hemifrån ner till I-trim, som ligger i mittemot Nordstan. Det blev en nätt liten tur på 11,33 km. Tyvärr så blev det en ganska session. Jag kände redan efter ett par kilometer att jag helt enkelt hade för lite näring i kroppen. Detta trots att jag klunkat i mig en Vitargo Carboloader på morgonen och hade med mig Dahlblads Sportdryck. Det hjälpte tyvärr inte. Jag segade ihop helt enkelt. Fast jag kunde springa ändå. Helt igenbommad var man ju inte. Kanske har all löpning i helgen satt sina spår. En halvmara och en elvakilometare med intervaller.

Jag baxade mig ner till I-trim i alla fall. Efter lite pustande och en smoothie så drog jag in i träningslokalen och körde ca 1½ varv av cirkelträningen, medan jag väntade på att Kari skulle bli ledig.

Vi satt i en knapp timma och pratade träning och kost. Det blev ett bra möte. Till slut tog han fram måttbandet och mätte mig runt magen. När jag startade höll magen ett mått av 112 cm runt om. Nu när Kari mätte blev utslaget 91 cm. Jag har tappat 21 cm. Om jag uttrycker mig riktigt milt, så är jag djävligt nöjd med det.

Nu är det bara att kämpa vidare. Nästa mål är att ramla ner under 80 kg. I torsdag låg jag officiellt på 84,8 kg och igår på 83,7 kg (på vågen hemma).

Av Stefan Manning - 12 april 2010 13:22

Jag fick ett infall och plockade fram min våtdräkt för att prova den. Det gick ju förvånansvärt bra, med tanke på de brottningsmatcher jag har haft tidigare med denna gummikonstruktion. Jag kunde dra på mig dein och till och med dra upp dragkedjan därbak utan att behöva ta till hjälp. Det innebär ju att man kan dra iväg på simpass själv hädanefter. Nu skall bara vattentemperaturen stiga lite i sjöarna, så blir det bra.

Av Stefan Manning - 12 april 2010 08:56

Nyvaken och go. Nu skall jag njuta av min lediga dag. Lite senare idag skall det bli löpning till I-trim om inget annat inträffar. Annars hade jag tänkte att försöka återuppta mina studier. Fast det blir ju lite svårt i detta väder.

Av Stefan Manning - 11 april 2010 22:22

Hurra! Idag är det söndag kväll och jag skall inte till jobbet imorgon. Jag är ledig! Det skall jag njuta av i fulla drag. Så det vanliga veckoförberedelserna inför måndagen kan jag skippa. I alla fall ett dygn framåt.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards