Alla inlägg under juni 2010

Av Stefan Manning - 8 juni 2010 23:08

Ikväll skulle det tränas med LEK. Turen hade kommit till Siv och det betyder en sak. Vi skall vara i det otroligt vackra Lärjedalen. Tyvärr kom löpningen på skam. Både jag och Eva kändes oss lite trötta och loja. Det blev ett par halvhjärtade försök att komma igång. Men till slut sket vi i det. Det fick bli powerwalk istället. Bättre det än att sitta stilla.

Av Stefan Manning - 8 juni 2010 18:16

Nu har jag varit iväg och inhandlat en gasolgrill och en liten batteridriven dammsugare. Jag har gett mig fan på att denn sommar skall det grillas och efter en del marknadsundersökningar har jag nu slagit till och inhandlat en Landmann Chronos 12771. Jag köpte den på SIBA idag, för just denna dag hade de 20% rabatt till kortkunder. Så jag gick in och skaffade ett kort och fick 20% rabatt. Nu skall den bara sättas ihop men det får jag göra imorgon.

Av Stefan Manning - 8 juni 2010 12:24

Hör och häpna. Fabbon har varit nere i Kraftkällaren i Arendal på ett bodypumppass under lunchen. Jag vet att jag provade ett sådant för 10 år sedan och jag får nog ändå betrakta detta som en premiär. Sent skall syndaren vakna och jag behöver verkligen denna form av träning.

Av Stefan Manning - 8 juni 2010 07:49

Sitter här och funderar på simningen. Den kan jag inte få ur skallen. Samtidigt så funderar jag på lite inköp av kapitalvaror. Det krockar lite i skallen. Det finns ju varianter på detta med simträning. Man kan ju köra klassikersimmet i Borås den 23 juni (1000 m) och sedan ta sig omaket att åka till Vansbro den 11 juli. Då har man ju fått veva lite grann i alla fall.

Av Stefan Manning - 7 juni 2010 23:04

Det är väl då själve fan. Varför kan jag inte få tummen ur och dra iväg på ett simpass. Jag fattar nada. Varje gång jag tänkt göra detta, så befinner jag mig ute på en gångbana springandes.

Jag kan inte masa mig till ett vattendrag, få våtdräkten och simma. Jag begriper inte varför.

Av Stefan Manning - 7 juni 2010 20:30

Idag kom äntligen mina MBT-skor. Har gått runt lite här hemma med dom. Man skall ju inte gå för mycket så här i början. Men dom passade. Kanske en aning för stora, men det gör inget. Skall kunna stoppa ner ett par svullna fötter i dom när det behövs (läs under en ultra).

Av Stefan Manning - 7 juni 2010 11:58

Jag kan konstatera att jag har jäkligt mycket att göra. Inte bara på jobbet utan även på den privata sektorn och då är inte träningen inkluderad i detta. Om jag nu skulle vinna storkovan och sluta jobba. skulle jag nog ha häcken full ändå. Hur kan det bli så?

Av Stefan Manning - 7 juni 2010 05:55

Nu startar vecka 23 och det är 7 veckor kvar till min semester. Jepps, nedräkningen är igång. Det känns bra efter gårdagens cykling. Känner mig bara lite trött i benen, men ingen stumhet eller smärta.

Ikväll skall jag till Kari på I-trim för lite uppföljning. Dessutom räknar jag med att försöka hinna med två varv där också. Denna vecka skall jag ta det lite lugnare med träningen så att kroppen får återhämta sig. Jag skall då lägga om kosten och äta lite mindre igen enligt mitt ursprungsprogram. En bra sluttest på detta med viktminskning. Lite mer prio på detta blir det nu. det är bara 5,8 kg kvar.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards