Alla inlägg under februari 2012

Av Stefan Manning - 14 februari 2012 05:22

Så har det kommit mer sådan här djävla snö. Körningen in till jobbet idag, blev i halkigaste laget. Men lättar man lite på gasen, så går det bra. Som tur är, så är det nästan inga bilar ute när jag kör in och det är väl tur det. För snart kommer dessa personer ut på vägarna som skall köra så enormt överdrivet försiktigt. Det är dessa bilister som orsakar olyckorna, eftersom folk vill köra om dom. Och inte underlättar dom omkörning heller, när man kör förbi så ser man dom krampaktigt hållandes i ratten och stint stirrande framåt.

Idag var jag atcksam att få slippa dessa ufon...

Av Stefan Manning - 13 februari 2012 14:17

Allvarligt talat! Hur insöad kan man bli. I morse när jag kollade i min outlook på jobbet, upptäckte jag att jag skulle ju vara ledig idag. Hur fan kan man glömma något sådant. Jag bestämde mig för att ta mitt straff och vara kvar på jobbet och jobba.

Det får ju finnas gränser på tankspriddheten...

Av Stefan Manning - 13 februari 2012 06:11

Nu börjar sportlovsveckan, men den är jag inte inblandad i. Jag går plikttroget vare dag till mitt hamsterhjul. Drömmen om träning på heltid och satsning mot Badwater lever alltid inom mig.

Jag känner mig ganska slö idag och det är väl en efterverkning av helgens ultraintervaller. har även börjat att ta en ny blodtrycksmedicin idag och jag skall se vad den har för biverkningar. Därför kommer jag att ta det lugnt med träning denna vecka och dessutom får jag lite återhämtning. Men jag får se hur det blir med den saken.

Av Stefan Manning - 12 februari 2012 12:34

Nu har jag suttit och pillat in alla mina ultraintervaller i min träningsdagbok. Jag är förvisso ingen snabb löpare och min knäartros har defenitivt inte gjort mig snabbare, snarare tvärtom. men ändå.

Av de åtta intervaller jag sprang gick 6 st med negativ split på 10 km. Jag blev lite förvånad, men siffrorna talar sitt tydliga språk. Det var den andra och sjunde intervallen som inte hade negativ split.

Av Stefan Manning - 12 februari 2012 11:36

Vaknade upp idag och kände mig oförskämt pigg. Det är faktiskt så att jag skulle kunna gå ut och springa lite. Trots min sega avslutning på 1:25 så är jag väldigt nöjd med gårdagen. De fyra första intervallerna blev väldigt stökiga. Det var inte så mycket som stämde. Jag var stundtals illamående, färdig att spy och hade ett himla håll från och till. Samtidigt så ramlade jag ner i mentala svackor. Jag kände igen signalerna från 48 timmars i Skövde och fick lägga mycket fokus på att inte hamna i samma sits igen. Det tog ganska bra på en. Men när jag började på den femte intervallen så var det lugnt i stugan igen och jag kunde springa på utan några större problem. Det var så mycket lättare att springa med lite lugn och ro omkring sig.

Dessutom fick jag sprungit in mina två nya par löparskor som kom från Wiggle dagen innan. Det blev 40 km per par, så blev det gjort också...

Av Stefan Manning - 11 februari 2012 22:46

Där satt den sista spiken i kistan. Men det var ju såååå seeeegt, denna sista intervall. Fast det var aldrig någon tvekan att jag inte skulle ta den. Jag visste att det skulle ta tid. Dessutom hade vinden ökat till frisk, vilket gjorde livet surt för mig under varvet. Men nu har jag gjort all åtta intervallerna för femte gången (av fem). Svårt att vara missnöjd då.
It will probably not gonna kill you. And if it's not gonna kill you. What's the big deal.
Nu är det dags för en Carlsberg   :-) Skitbra jobbat allihopa, oavsett hur många Ni kört och tack för all peppning. Den betyder mer än Ni tror  :-)

Av Stefan Manning - 11 februari 2012 19:43

Där satt sjuan! Smolk i bägaren var att jag glömde min falska med Perpeteum, men som tur var hade jag stoppat i ganska mycket energi i vilan mellan sexan och sjuan, så det redde sig hyfsat. Men jag kände hur batteriet började laddas ur. Nu är det endast lite rackare kvar. Att lägga av nu eller ge upp finns inte i mitt vokabulär. Nu laddar jag för den sista. No retreat - no surrender. Nu kör vi den här resan hela vägen in i kaklet, whatever it takes.

Av Stefan Manning - 11 februari 2012 17:12

Nu var jag i hamn med nummer sex. Det gick betydligt långsammare än den förra,men det skiter jag i. Nu gäller det bara att komma runt. Det får ta den tiden det tar. Jag har nu tagit en varm dusch, ätit lite pizza och smort in benen med Aloe Vera Hot & Cold. Skall dricka lite mer nu och sedan blir det rally in i mål. Nu kommer den riktiga kampen att börja. Det är nu det kommer att göra ont.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards